Senaste nytt

Hertz (Generell diskussion)

filitrav

Medlem
Tack för omtanken. Verkar variera över perioden, jag kollade lite olika Stockholmsstationer i december, då var det inte alls de priserna, tyvärr.
När i December är du ute efter bil? 9-11 dec finns det tillgängligt. Mystery vechicle för 699:-, XC40 för 799:-

D6ED6CA8-7EAA-46CF-9EB6-BEB872F64EC6.png
 

FlyFly

Medlem
Hej,

Nån som har koll på hur det funkar med AmEx Platinum och Five Star samt hur lång tid det ska ta? Jag enrollade via AmEx i augusti, ännu ingen uppgradering.. Så jag ringde idag då jag inom snar framtid ska hyra en bil och de påstod att de skulle fixa det efter samtalet.. Fortfarande inte någon uppdaterad status.
 

toer00

Medlem
Någon som har koll på vad Hertz Premium innebär? Sitter och funderar på att hyra en bil i Palma Mallorca (PMI) from imorgon 26/12 och några dagar framåt.
Får upp et alt. Som heter Premium- BMW X1 (Group N6) SGAR)) någon som har järnkoll på Hertz och vad det innebär?
Finns det något sätt att kolla upp vilka bilmodeller som ingår iden gruppen just för Palma ? Har för mig att Hertz hade någon grupp med garanterad modell men hittar inte det längre?
 

erc

Medlem
För alla som bokat bil med Hertz på Seychellerna och tackar nej till tilläggsförsäkringar - var förberedda på stor deposition. För hyra av SUV i mellansegmentet reserverades USD3000 som säkerhet.
 

ptotheg

Medlem
I söndags 9/4 för en vecka sedan snart fyllde jag i nedan formulär för att begära matchning från Avis Presidents Club till Hertz President Circle. Skickade med alla relevanta skärmdumpar.


Någon som har erfarenhet av tid från anmälan/begäran till besked? Eller finns det bättre kontaktytor?
 

ptotheg

Medlem
I söndags 9/4 för en vecka sedan snart fyllde jag i nedan formulär för att begära matchning från Avis Presidents Club till Hertz President Circle. Skickade med alla relevanta skärmdumpar.


Någon som har erfarenhet av tid från anmälan/begäran till besked? Eller finns det bättre kontaktytor?

Svarar mig själv. 5 arbetsdagar men fick ingen notis eller mail om det. Profilen bara uppdaterad med ny status.
 

mrestes

Medlem
Hej,

Nån som har koll på hur det funkar med AmEx Platinum och Five Star samt hur lång tid det ska ta? Jag enrollade via AmEx i augusti, ännu ingen uppgradering.. Så jag ringde idag då jag inom snar framtid ska hyra en bil och de påstod att de skulle fixa det efter samtalet.. Fortfarande inte någon uppdaterad status.
Jag undrar samma sak. Hur/var ser man att man ha Five Star? På min profil hos Hertz står det "AMEX PLATINUM EMEA - prioriterad" under CDP. Är det samma som Five Star?
 

FlyFly

Medlem
Jag undrar samma sak. Hur/var ser man att man ha Five Star? På min profil hos Hertz står det "AMEX PLATINUM EMEA - prioriterad" under CDP. Är det samma som Five Star?
CDP innebär rabatterad taxa och har inget med statusen att göra. Det är Amex Platinum-specifika priser.

Gå till hertz.se och logga in.
I övre högre hörnet ser du en pil, klicka på den så ser du din status:
1683646254764.png
 
Toppen