Senaste nytt

Hertz - Bilskojare!

Nu har Amex fått svar av Hertz i Alicante. De har nu svängt och säger att nej det var inte skadan på främre nummerplåten (dvs den som de skickade kort på i filen där de specificerade skadan) utan det var en skada på BAKRE kofångaren dessutom sägs det att jag skrivit på och godkänt skadan vilket förefaller underligt då det inte finns något noterat på kopian jag fick med mig. Tvärtom fick jag tummen upp av mottagaren när vi lämnade bilen. Till saken hör att det fanns en skada även bak men den har jag givetvis också kort på tagen vid avhämtningen (men det vet inte Hertz om att jag har). Jag har inte fått underlaget av Amex än (de skickar det med post sa de). De är ju rent kriminella! Nu är det dessutom gått fyra veckor sen vi lämnade tillbaka bilen så vem vet vilka bucklor den fått under tiden!

Nu är det dessutom gått fyra veckor sen vi lämnade tillbaka bilen så vem vet vilka bucklor den fått under tiden!

Det vet bara näste hyrestagare :/

Har en bil bokad 18 dagar i NZ i vinter. Hoppas till gud att jag inte råkar ut för något där.

Har hyrt en gång tidigare med Hertz i Jordanien och det löpte smärtfritt.
Avis hade vi sist i NZ och även där funkade allt perfekt.

Så med facit i hand ska man med andra ord gå igenom bilen grundligt med uthyraren på plats?

Har en bil bokad 18 dagar i NZ i vinter. Hoppas till gud att jag inte råkar ut för något där.

Så med facit i hand ska man med andra ord gå igenom bilen grundligt med uthyraren på plats?
och få alla skador man hittar ordentligt dokumenterade med Hertz innan du åker. Det ironiska är att jag hyrde av Hertz i USA häromveckan och gjorde en dokumentär över skadorna med video och foto. När jag frågade dem hur jag skulle göra för att få dem på pränt fick jag till svar att "om du har kort på dem så är det OK!"

och få alla skador man hittar ordentligt dokumenterade med Hertz innan du åker. Det ironiska är att jag hyrde av Hertz i USA häromveckan och gjorde en dokumentär över skadorna med video och foto. När jag frågade dem hur jag skulle göra för att få dem på pränt fick jag till svar att "om du har kort på dem så är det OK!"

Skandal.

Vår bil i Amman hade många skador/repor. Hälften av den var inte med men när jag hämtade personalen under tiden min fri stod och stampade och ville iväg så tyckte inte han att det var något att anmärka på att stänkskärmar var spruckna och att repor fanns som inte var med på protokollet. Dock fyllde han i dem samtidigt som han log åt mig.

Lämnade sedan bilen utan problem 5 dagar senare.

Jag har hyrt bil i NZ med Avis, bara posiiva erfarenheter! Där har du en back-up om Hertz skulle fallera totalt

Jag provade Sixt för första gången på Landvetter för några veckor sedan och det var en trevlig upplevelse, expressutlämning av bilen och iväg på 5 min efter två signaturer.

När Hertz fungerar så är det väldigt smidigt, men när man hela tiden måste oroa sig för att råka ut för deras mindre bra sidor så drar man sig ju för att använda dem. Tyvärr verkar ju alla hyrbilsbolagen vara likadana mer eller mindre.

Hertz är verkligen riktiga lurendrejare. Jag kan inte nog om de andra bolagen för att uttala mig, men jag tycker det känns bättre med små frifräsare eller Rent-A-Wreck.

Så har mitt problem med Hertz löst sig tack vare föredömligt agerande av Hertz Sverige. Är nästan mer besviken på Amex nu (mest på Hertz Spanien givetvis) då de accepterade lögnen de kom med när de fick svar av dem och sen bara stängde ärendet.

Så har mitt problem med Hertz löst sig tack vare föredömligt agerande av Hertz Sverige. Är nästan mer besviken på Amex nu (mest på Hertz Spanien givetvis) då de accepterade lögnen de kom med när de fick svar av dem och sen bara stängde ärendet.
Undrar om Amex agerat likadant om man hade betalat med platinumkort, där Amex (Solid) skulle ha stått för fiolerna.

Toppen