Senaste nytt

Hemresa bonusresa Europa

Dags att börja presentera lite bevis på släppdagarna innan foliehatten åker av.
Eller tvärtom, så kan du bevisa bilder på alla resor som funnits tidigare att boka innan hemresegänget bokade upp alla.
Datapunkt från 2023, inte alldeles direkt efter släpp men tidig vår där juli och juni såg liknande ut, så är inte att alla bara vill åka hem i augusti som är orsaken.

IMG_3358.jpeg
IMG_3357.jpeg

Jag har sett detta fenomen flertalet gånger på mina "intresselinjer" - det finns nästan alltid utresor men väldigt sällan hem..

Kan ju vara så enkelt att algoritmen för att släppa award är olika för utresor och inresor.. Ligger SAS-benet med i en codeshare åt ett visst håll och då är bokat i högre faktor så kommer det påverka beläggning åt det hållet och därmed också antalet awardbiljetter..

eller inte.. :p

Eller tvärtom, så kan du bevisa bilder på alla resor som funnits tidigare att boka innan hemresegänget bokade upp alla.
Datapunkt från 2023, inte alldeles direkt efter släpp men tidig vår där juli och juni såg liknande ut, så är inte att alla bara vill åka hem i augusti som är orsaken.

Visa bifogad bild 153429Visa bifogad bild 153430
Tidig vår 2023 för resor i Juli 2023?

Dina exempel är den populäraste perioden att avsluta sin semester och minst populära perioden att påbörja sin semester, starka argument!
Vilket sammanträffande att biljetterna då är slut på för hemresor så man hinner hem innan skolor och jobb är borta! :rolleyes:

Är väl du som ska presentera bevisen som har konspiriationen och anklagar SAS för att inte släppa hemresor.

Om det nu är så att SAS inte släpper hemresor lika mycket som utresor under "black out" perioder hade det ju inte varit konstigt heller.
Ger man sig in i den här leken behöver man vara lite påläst på vilka perioder man har att jobba med, man kanske inte ska ta för givet att man kan åka till Phuket 21/12 och hem 7/1 med tre veckors framförhållning som vissa verkar tro.

Tidig vår 2023 för resor i Juli 2023?

Dina exempel är den populäraste perioden att avsluta sin semester och minst populära perioden att påbörja sin semester, starka argument!
Vilket sammanträffande att biljetterna då är slut på för hemresor så man hinner hem innan skolor och jobb är borta! :rolleyes:

Är väl du som ska presentera bevisen som har konspiriationen och anklagar SAS för att inte släppa hemresor.

Om det nu är så att SAS inte släpper hemresor lika mycket som utresor under "black out" perioder hade det ju inte varit konstigt heller.
Ger man sig in i den här leken behöver man vara lite påläst på vilka perioder man har att jobba med, man kanske inte ska ta för givet att man kan åka till Phuket 21/12 och hem 7/1 med tre veckors framförhållning som vissa verkar tro.
Jag har aldrig sagt att det är en konspiration, det är du som nämner konspiration, foliehatt mm. Otydligt i min mening vad du försöker få sagt och vad det tillför tråden och hjälper trådskaparen.

Vad jag däremot svarade på, var att jag känner igen trådskaparens frågeställning från andra trådar här och har sett samma mönster upprepas under olika perioder i juni, juli och augusti under ett par års tid. Uppenbarligen har andra också sett liknande mönster enligt deras kommentarer i tråden vilket jag tyckte kunde hjälpa att delge trådskaparen så denna förstod att det inte var isolerat till honom.

Jag tycker det är smart gjort av SAS att ha färre hemresor än utresor (oavsett om det är så från start eller ej), jag har köpt mängder av hemresor för cash jag inte skulle gjort om det funnits gott om bonus till hemresor. Inget konstigt, märkligt eller någon konspiration om du frågar mig, bara min upplevelse. (och uppenbarligen andras också)

Jag har aldrig sagt att det är en konspiration, det är du som nämner konspiration, foliehatt mm. Otydligt i min mening vad du försöker få sagt och vad det tillför tråden och hjälper trådskaparen.

Vad jag däremot svarade på, var att jag känner igen trådskaparens frågeställning från andra trådar här och har sett samma mönster upprepas under olika perioder i juni, juli och augusti under ett par års tid. Uppenbarligen har andra också sett liknande mönster enligt deras kommentarer i tråden vilket jag tyckte kunde hjälpa att delge trådskaparen så denna förstod att det inte var isolerat till honom.

Jag tycker det är smart gjort av SAS att ha färre hemresor än utresor (oavsett om det är så från start eller ej), jag har köpt mängder av hemresor för cash jag inte skulle gjort om det funnits gott om bonus till hemresor. Inget konstigt, märkligt eller någon konspiration om du frågar mig, bara min upplevelse. (och uppenbarligen andras också)
Orkar inte gå tillbaka i historiken men har sett diskussionerna tidigare om att det är "Satt i system" av SAS, tolkat som att det är en konspiration mot bonusresandet, sen om det är du eller någon annan minns jag inte.

En annan enkel förklaring kan vara att många åker hem från sina "semesterbostäder" i dessa trakterna, dom jag vet som är dumma nog och har ett boende runtomkring Alicante åker ju hem på sommaren för att spendera den i Sverige, bokar en hemresa direkt när bonusresorna släpps för man ska va i Sverige på sommaren men ändå kan avboka/boka om för att sedan bara flyga ner på en billig enkelbiljett med SAS för 699:-

Min hypotes är att Sas vill sälja hemresor för cash. Ser du god tillgänglighet när resorna släpps men att plötsligt alla hemresor bokas upp och bara utresor finns kvar? Det mönstret har jag aldrig sett nämligen utan det jag sett handlar om färre släppta hemresor än utresor.
Jag kommenterade priser/tillgång på revenue biljetter för pengar. Dvs lägre bokningsklasser brukar finnas söderut men ej norrut i samma utsträckning, även när vi ännu ej är bundna till skollov. SAS har därmed lyckats sälja oss ett travel pass.

”Dumma nog”? Vad är det för attityd? De trivs väl där, testa att vara lite snäll/förstående.
En attityd jag trivs med och inte skäms för att yttra i det här specifika fallet.
Om du vill diskutera min attityd eller har fler tips på hur man är en bättre medmänniska är du välkommen på PM, uppskattar all feedback jag kan få!

Toppen