Senaste nytt

Hemresa ändrats dagen innan..

Hej alla!
rådfrågar er lite då jag befinner mig i Seychellerna för tillfället och flyger hem imorgon.
Jag gick in på SAS av en slump för att kolla vad för flygplan vi skulle åka med och ser att ett av benen (ADD-IST) blivit inställt. Jag har inte fått någon information om detta och kan på mina sidor att det finns en ny bokning ADD-IST en dag senare.
Så som hemresan ser ut just nu så har vi över 24h i ADD och sen är vi fast i IST då sista benet inte blivit ombokat.. borde jag bli orolig?
Vad hade ni gjort i denna situation?

Attachments

• 0C309981-D201-4F24-8149-3F89D5C2BA73.png
    0C309981-D201-4F24-8149-3F89D5C2BA73.png
    117 KB · Visningar: 139
  • 4ACB5B22-1C78-4E8F-A18E-8AC77105BAF3.png
    4ACB5B22-1C78-4E8F-A18E-8AC77105BAF3.png
    110,3 KB · Visningar: 140
Jag hade kontaktat Ethiopian då ni redan påbörjat resan och det är deras ansvar då deras flyg är inställt, sedan hade jag bett att bli ombokad till något av deras flyg till exempel Paris, Stockholm eller liknande samma dag istället för att få 24h i ADD.

Enligt bolaget flyger dem till följande destinationer i Europa: Athens, Brussels, Dublin, Frankfurt, London, Manchester, Madrid, Marseille, Rome, Milan, Oslo, Paris, Stockholm, Vienna, Paris. Så du har gott om möjligheter att bli ombokad på någon av dessa flyg hem.

Tack för snabbt svar.
ADD-IST och IST-GOT flyger vi med turkish airlines. Första sträcken är dock Etiopien airlines. Jag ska försöka kontakta turkish nu ikväll då det är de som ställt in flyget.
Annars blir det att gå till flygplatsen imorgon och låtsas att jag inte vet nåt när vi checkar in

Ni kommer antagligen bli ombokade till någon av de rutterna jag har nämnt, det bästa du kan göra är att se ifall det finns platser i förväg, för då kan du gå till desken och säga "hej, ni har ställt in följande flyg så boka om mig till följande".

Har börjat kolla på sätt att åka från ADD till GOT utan 24h transfer och kan se på turkish hemsida att samma flyg (TK677) finns och går att boka men att det inställer flygs med Airbus istället för boeing.
Kan det vara som så att rutten kommer gå enl planerat och att jag inte har fått något Mail från turkish för att det ända som skett är att det flygs med ett annat plan?

Vill du vara på den säkra sidan så hade jag ringt Turkish, du kan ju lägga in bokningen i "CheckMyTrip" för att se ifall det kommer ut annorlunda där jämfört med SAS appen.

Har ingen möjlighet att ringa härifrån tyvärr.
Jag kollade på ET airlines hemsida och där ser rutten likadan ut som på SAS. Ska kolla upp lite alternativa rutter så jag vet vad som finns och sen får vi väl gå till flygplatsen och så får det bära eller brista
Första bonusresan och tror det är 5e gången nu som någon rutt blivit inställd eller flyttat.

Jag blev lite nojig så kollade igenom olika flyg på kvällen och hittade ett med Ethiopian airlines som gjorde att hela flygningen skulle klaffa.
Skrev sen till SAS idag på morgonen och förklarade läget och bad dom boka om till det flyget. Blev lite strul vid incheckningen då kvinnan i disken inte kunde hitta biljetten först men det löste sig tillslut.
Nu sitter vi och väntar på första flygningen och än så länge så ser det ut som vi kommer hem.

Toppen