Ja service och Finland är ju inte direct synonymt. Var I Helsingfors over dagen 2/12 2015 och lyckades med SAS-plusbiljett omboka en flight tidigare och t.om. ingen extrakostnad i incheckningsdisken på SAS. Var kaffesugen och försökte ordna en cappuccino i Sas-loungen men det kom bara en espresso följt av vattenblandad kall mjölk, helt odrickbart. personalen tyckte det såg bra ut tills de insåg att det var fel på kaffemaskinen. Inga ursäkter, ingenting bara valhänt och ickeexisterande service. Hann inte köpa en riktig kaffe någon annanstans så det blev ett glas vatten. SAS-loungerna är en oas där man kan komma ikapp lite mejl och ta det lugnt en kort stund, men varför har de så dåliga kaffebönor. kostnaden för en kopp kaffe är försumbar även med de bästa bönorna, kaffemaskiner kräver även service. Shopping på flygplatser är oftast dyrt och allmänt dåligt, hyrorna är svinhöga och det enda undantaget är pop-up store RC Chololat på A-piren på Arlanda som har bra bröd, bakverk, mackor och annat gott, inte billigt men i alla fall hantverksmässigt tillagat till skillnad från det mesta andra utbudet som är katastrofalt dåligt, speciellt när SSP driver sina concept, men nu tappade jag tråden och hamnade långt från ämnet. Lycka till Helsinki airport!