Senaste nytt

Helikopter Las Vegas - Grand Canyon

Tack för bra svar, då ska jag kika på de arrangörerna. Verkar stanna på 10000 för tre personer. 5-åringen är rätt nöjd att betraktas som vuxen hos Viator :)

Slutrapport: det blev en Sun Dancer tur med Maverick i en EC-130. 45 minuter stopp nere i canyonen med snacks och champagne. Överflygning av Hoover Dam på väg tillbaka och inflygning över stripen i skymning.
Mycket pengar men vi är mycket nöjda också.

Gjorde denna i lördags med Sundance genom Viator, hämtad med limo och flög över Hoover Dam på vägen till Grand Canyon där vi gick ner för att ta bilder och lätt lunch, på hemvägen flög vi över "the strip" - kan varmt rekommendera denna och värt några extra $ att välja EC-130 helikopter som är större och man sitter inte lika trångt, såg bra från alla 6 sätena.

Visa bifogad bild 44360

Visa bifogad bild 44361

Visa bifogad bild 44362

Visa bifogad bild 44363

Visa bifogad bild 44364

Visa bifogad bild 44366

Visa bifogad bild 44367

Flög idag med Sundance helicopters till Grand Canyon jag med. Mycket proffsigt och fräscha helikoptrar. Vi hade valt EC-130 och utsikten var grym i det fina vädret. Hade bokat morgonturen 6:45 via Viator och allt fungerade perfekt.

Flög idag med Sundance helicopters till Grand Canyon jag med. Mycket proffsigt och fräscha helikoptrar. Vi hade valt EC-130 och utsikten var grym i det fina vädret. Hade bokat morgonturen 6:45 via Viator och allt fungerade perfekt.
Blev ni grillade? Är ju 40 grader utomhus just nu.

Blev ni grillade? Är ju 40 grader utomhus just nu.

Nej det var inga problem. Vi blev hämtade på hotellet 05:45 och då var det skönt ute. Luftkonditionerad limo och det var heller inte så varmt vid GC när vi var där ca 07:45. Piloten dukade frukost och ett glas mousserande vid ett bord med skugga av tältduk. Värre nu när frugan plågar mig vid poolområdet puh, svettigt.

Ett par bilder.
20180509_080459.jpg
20180509_062647.jpg

Men hur är det nu, får de flyga över grand Canyon? Jag läste att det numera är någon slags restriktioner på hur de får flyga..

Med undantag av några korridorer har det varit förbjudet att flyga in i eller landa i själva nationalparken länge.
Landningarna sker väl på indianernas mark utanför nationalparken om jag minns rätt.

Med undantag av några korridorer har det varit förbjudet att flyga in i eller landa i själva nationalparken länge.
Landningarna sker väl på indianernas mark utanför nationalparken om jag minns rätt.
Japp. Och man betalar ”indianerna” för att landa.

Toppen