Magnus.j93
Medlem
Hejsan!
Har lite funderingar kring vad som händer när ens bagage är helt och hållet borta.
Åkte Aruba-Miami med AA, väskorna ( jag och min sambo ) kom då aldrig fram. Skrev en rapport direkt och idag har det gått 21 dagar sen vi såg väskorna sist. Vad jag läst till mig så är 21 dagar gränsen via Montreal konventionen för att klassas helt borta.. Frågan är då om man kan få pengar för sina utlägg man har lagt ut. Plus 1131 SDR för att ens bagage är borta.
Tack på förhand
Magnus
Problemet kvarstår tyvärr för oss.. Pratar med AA till och från på telefon det säger pengarna är på väg.. något måste blivit fel på vägen etc..
MEN! Idag fick jag "svaret" på problemet..
Vi har fått en utbetalning, denna var på ett par tusen för våra utlägg vi hade. Nu när det skall skicka 1131 SDR á två väskor så säger det..
Eftersom vi redan skickat för utläggen så kan vi inte skicka för väskan också. Personen som hjälper oss erkänner han gjort fel men kan inte skicka pengarna för väskorna för han gjort betalningen för utläggen då är det "caset" redan stängt..
Det enda vi har gjort det är att göra precis som han sagt. Skicka in våra kvitton + allt som låg i väskorna. Sen är det ju hans fel han börjar i fel ordning.. Så nu har vi fått någon 1000-lapp för 2 väskor borta men han kunde ge oss en voucher på 100 dollar var..
Har ni tips på vad man kan göra? Finns det någon paragraf i lagen eller dylikt som hjälp?