Senaste nytt

Hej! (Byte av plats med medresenär)

hypoethical

Medlem
Kan hända att svaret finns någonstans om man är bättre på att söka än mig men riskerar att fråga här ändå.

Har en resa bokad på tisdag till Shanghai och hade lagt in ett bud på uppgradering till businessclass som gick igenom (hurra!). Nu är det dock så att om möjligheten finns låter jag gärna en familjemedlem åka istället för mig då denne har kroppsliga skäl till varför en liggplats vore önskvärt och jag tar personens stol i sardinklass.

I den bästa av bästa världar hade det här såklart lösts på ett annat sätt men nu blev det som det blev och om det är tillåtet hur går man till väga?

1) Ej tillåtet under några omständigheter?
2) Fråga personal i samband med påstigning?
3) Fråga personal efter servering?
 

seat56f

Medlem
Inga problem att byta, iallafall så länge inte specialmat är inblandat. Det kan vara klokt att låta personalen få veta, men när jag frågade en gång för att låta min far åka business istället för jag själv så fick jag bara svaret att "det där löser ni själva".
 
Om ni har fysiska boardingkort är det väl bara att byta dem med varandra efter incheckning och sen inte nämna det överhuvudtaget? Om ni har boardingkort i mobilen får ni väl skärmdumpa dem och skicka till varandra, i det specifika fall det blir strul om vem som har rätt till en viss plats.
 

ekf

Medlem
Om ni har fysiska boardingkort är det väl bara att byta dem med varandra efter incheckning och sen inte nämna det överhuvudtaget? Om ni har boardingkort i mobilen får ni väl skärmdumpa dem och skicka till varandra, i det specifika fall det blir strul om vem som har rätt till en viss plats.
Jag skulle akta mig för att boarda med ”fel” boardingkort, ifall något skulle strula. Bättre i så fall att byta med varandra på jetbryggan...
 
Är väl ändå en riktigt dålig idé?

Vad är det som kan gå fel? Nog för att man ska vara sanningsenlig i så många situationer som möjligt, men jag hade nog själv gjort så i liknande fall utan att tänka mer på det, snarare än att besvära personalen med en "ickefråga".

Jag menar alltså inte att säga emot, utan är bara intresserad av vad det är för situation jag missar att tänka på?
 
Toppen