WTP skrev:Lånar tråden lite.Frugan och jag ska till Rio i Club World från T5 och då undrar jag vilken lounge är bäst. Vi har ca 4h på oss och har inte besökt ngn lounge på Heathrow tidigare.Klicka för att utvidga...
Enligt mina erfarenheter är de nästan identiskaWTP skrev:Precis! Jag var lite otydlig där. Tänkte South vs. NorthKlicka för att utvidga...
Gå in i norra och kolla om det är lugnt där. Om inte gå vidare, annars stanna där.Timotey skrev:Enligt mina erfarenheter är de nästan identiskaKlicka för att utvidga...
Den stora frågan är om du kan få en tid där. Och om du kan få det, vill du verkligen ödsla tid på det?simontemplar skrev:Har man fortfarande access till Elemis Travel Spa i Club World?Klicka för att utvidga...
NyfikenGrau skrev:Jag läser här och där att loungen i T5 B är mycket lugnare än Galleries North och South, men att utbudet är magrare - om någon varit i alla tre, vad innebär "magrare"? Vad saknas som finns i North och South?Klicka för att utvidga...
NyfikenGrau skrev:Jaha ok, kanske får bli en glass i North då, är väl den till vänster efter security om jag minns rätt, sedan vidare till T5 B och förmodligen därifrån tillStarbucks i Cså har man utnyttjat allt utom South (bytestid 3,5 h och avresa med A380 mot JNB så jag utgår från att vi har tid och att det blir avresa från B eller C)Klicka för att utvidga...
NyfikenGrau skrev:Ah, ingen Starbucks-rabatt längre, ett problem mindre då!Angående behov av backtracking:Går A380 någonsin från A? Om inte, borde det vara helt lugnt att åka ut till loungen i B när man känner för det. Har ett minne av när vi åkte senast att C är den huvudsakliga A380-delen. I Google Maps verkar C till och med vara den enda som har trippelbryggor ut till planen.Klicka för att utvidga...
doc skrev:Personligen kan jag inte förstå varför de inte har en lounge i T5C också och att de har små First-delar i såväl T5B som C.Klicka för att utvidga...
NyfikenGrau skrev:Det är en bra fråga, ja, de flesta har väl större loungebehov inför en longhaul/större tidsmarginal inför avgång, så att det borde vara nästan mer motiverat i satelliterna (jämför CDG där det i 2F/2E i princip gäller "ju längre flyg desto större lounge").Grundproblemet på LHR som i sin tur påverkar detta, är väl att gaterna inte annonseras förrän 1,5h före avgång eller liknande.I praktiken tror jag det blir så att vi först tar en timme i North som ligger bra till efter security, sedan åker vi vidare till B-loungen och väntar där. På hemvägen vill jag minnas att South ligger bättre till, närmre shorthaulgaterna i A.Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Glöm inte försäkra dig om hur man tar sig airside mellan terminaldelarna om du behöver backtracka (dvs ta dig från C till B eller B till A).Tar du tåget åker du på en säkerhetskontrollär jag ganska övertygad om.Klicka för att utvidga...