Som andra redan skrivit, gå direkt till Galleries Club T3. Det är nog ditt bästa val.
Edit: När reser du? Ganska viktigt att veta om du vill bli gästad. Kan dessutom vara läge att kasta in ett inlägg i loungemeeting-tråden.
Om du åker BA Club Europe utan status @simontemplar har du nog enbart tillgång till BA Galleries Club och kan inte gå in i de andra loungerna.
Jag har inte testat någon annan lounge än Galleries First på LHR T3 @ChabbeT men den var jag mycket nöjd med. Bättre än Galleries First på T5, då servicen var mer uppmärksam och personalen bättre på engelska i T3 jämfört med i T5.
Vänner! Ska flyga från T3 är OW Emerald vilken lounge e bäst? Kommer ha ca 80 min innan boarding
Vänner! Ska flyga från T3 är OW Emerald vilken lounge e bäst? Kommer ha ca 80 min innan boarding
Lånar tråden lite grann men det är relaterat till ovanstående fråga.
Jag vet att man inte kan passera säkerhetskontrollen i T5 om man inte har ett boardingkort med avresa från T5 och således kommer man inte in i någon lounge i T5 utan boardingpass med avresa därifrån.
På T3, däremot, kan man passera säkerhetskontrollen vid airside transfer utan boardingpass eftersom flygbolagens servicediskar ligger efter säkerhetskontrollen och ingen biljettkontroll sker vid ingången till säkerhetskontrollen. Alltså borde man teoretiskt kunna komma fram till loungedrakarna i T3 med ett boardingpass som visar avresa från T5. Min fråga är då, kommer man vägras inträde med anledningen att planet man har boardingpass till de facto avgår från T5?
Någon som prövat?
Vet inte varför man skulle vilja in i T3 när man ska flyga från T5. Det är bara omständigt och IMHO vinner man inget på det.