Senaste nytt

HDMI ombord

TomJ

Medlem
Sweet.
Hoppas fler hänger på (så länge de har skärmar som är större än 10 tum och juste upplösning).

Jag vete tusan hur bolagens kostnader för entertainment ser ut, om det är helt fasta summor eller om de betalar per sedd film/serie. Filmbolagen brukar ju kunna se till att få betalt så en lösning där kunden själv står för sin underhållning och de enbart tillhandahåller en vettig skärm hade ju smakat bra!
 

mha321

Medlem
Jag vete tusan hur bolagens kostnader för entertainment ser ut, om det är helt fasta summor eller om de betalar per sedd film/serie. Filmbolagen brukar ju kunna se till att få betalt så en lösning där kunden själv står för sin underhållning och de enbart tillhandahåller en vettig skärm hade ju smakat bra!

Jag är i princip helt säker på att det är fasta priser. Kan säkert vara per antal möjliga stolar. Men det där med att mäta vad som faktiskt ses på ett sätt bra nog för att ta betalt för, det är alldeles för nymodigt för flygbolagen!

Det är ju rätt vanligt numera att man tar bort ife på short/medium haul. Men argumentet där brukar vara vikten (och lite service kostnader, men främst vikten). Får en ju att misstänka att det kanske ändå är den större delen av kostnaden, även om det inte låter som film bolagens prissättning...
 
Toppen