toer00 skrev:Inga nära döden upplevelser i form av 100 m stup utan räcken ?Klicka för att utvidga...
Mjae kanske inte 100 meter, men vägen löper efter kanten, och det är en rätt bra fallhöjd på vissa delar....
toer00 skrev:Inga nära döden upplevelser i form av 100 m stup utan räcken ?Klicka för att utvidga...
toer00 skrev:Kommer rapport så småningom, i morgon bär det i väg till Maui...Klicka för att utvidga...
jimmy_h skrev:Tips på hotell på Maui? Stannar 5 dagar och kommer inte fram till om jag ska bo på lyxresort vid stranden eller b&b längre in i landetKlicka för att utvidga...
jimmy_h skrev:Tips på hotell på Maui? Stannar 5 dagar och kommer inte fram till om jag ska bo på lyxresort vid stranden eller b&b längre in i landetKlicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Ser underbart ut. Alla beacher på Hawaii är dock allmänna så även beachen på Kea Lani. Dock gör hotellen det lite knepigt för andra att komma dit genom att begränsa parkeringen. Men det kan vara bra att veta att hotellen kan enbart hindra dig från att använda deras strandutrustning (typ solstolar, parasoll) men inte själva stranden. De måste också ha faciliteter (typ toa/dusch) tillgängliga för allmänheten om de har det för sina egna gäster - även om dessa kan ligga ganska långt bort.Ta er över till Waimea Shopping Center om ni inte varit där och ta en burgare eller sallad på Burgers in Paradise (eller vad nu stället heter just på Maui). Prisvärt. Andra prisvärda restauranger ligger en bit norr om Wailea. Kommer inte håg shoppingcentrets namn just nu men det ligger några hak där som serverar godkänd mat till rimliga priser. Har för mig att det finns en Dennys där också men den kanske jag inte rekommenderarKlicka för att utvidga...
henkedio skrev:För att spinna vidare på ditt inlägg så rekommenderar jag 808 Deli i Kihei, magiska mackor.Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Tack för tipset. Den skall prövas när jag kommer dit om en månad. Det stället ligger strax söder om shoppingcentret jag pratade om. Dennys verkar inte finnas kvar? Moose McGilly (i samma hus som 808 Deli) tror jag inte jag har testat.Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Då är ju Lahaina bättre om man är ute efter åtminstone lite tätortskänsla.Klicka för att utvidga...
taxvalp skrev:Om vi pratar restauranger i Kihei så får Cuatro inte glömmas bort. BYOB, litet och ligger i en strip mall men fantastisk mat. Värt att resa till Kihei enbart för att äta där enligt mig och många andra...Cuatro RestaurantKlicka för att utvidga...