Senaste nytt

Har SAS slutat bjuda på vatten?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi hade denna diskussion i någron annan tråd för en-två veckor sedan. Blue1 verkar ngt godtyckliga på detta. Jag har aldrig själv haft problem, men flera här har blivit ombedda att betala, vilket inte verkar stämma överens med SAS policy.

Jag hade samma upplevelse när jag flög med Blue1 SK725 HEL-ARN 27/11. Frågade efter ett glas vatten när jag flög Go, "nej men du kan betala för en flaska" var svaret. Trodde först de hade slut på stora flaskor, men såg att de i Plus fick bara ett glas vatten om de ville. Har frågat efter ett glas vatten på CPH-ARN och OSL-ARN flyg veckorna innan och efter detta (bägge flygen i Go också tyvärr) och då fick jag det utan problem

Är mer och mer nöjd med mitt beslut att inte sätta min fot ombord ett SAS-plan om det inte är absolut nödvändigt.

Hva slags bidrag til debatten er det du forsøker å komme med? Hvis det at crew på en og annen flyvning får for seg at de ikke kan servere vann er nok til at du aldri skal fly med et flyselskap undres jeg på hvilke flyselskap du egentlig kan fly med. Det er ikke mange som kan vise til like mye goodwill ombord som SAS, ergo regner jeg med at du tar mye båt, buss, bil og tog :)

Ett förtydligande från SK Group vore på sin plats här. Om ett av bolagen i gruppen (som ju egentligen bara utför flygningar idag) nekar resenärerna vatten när det är fritt på andra är det ju något som inte stämmer. Liten fråga möjligtvis men ändå.

Är mer och mer nöjd med mitt beslut att inte sätta min fot ombord ett SAS-plan om det inte är absolut nödvändigt.

Jag tycker att det har framgått rätt tydligt att det INTE är SAS policy att ta betalt för ett glas vatten, Jag har för övrigt inte heller behövt betala för vatten med "mainland SAS".

Hva slags bidrag til debatten er det du forsøker å komme med? Hvis det at crew på en og annen flyvning får for seg at de ikke kan servere vann er nok til at du aldri skal fly med et flyselskap undres jeg på hvilke flyselskap du egentlig kan fly med. Det er ikke mange som kan vise til like mye goodwill ombord som SAS, ergo regner jeg med at du tar mye båt, buss, bil og tog :)
Det är inte pga eventuell avsaknad av vatten jag slutat resa med SAS, men när inte crew ser det orimliga i att kaffe/the ska vara gratis men vatten kostar pengar så visar det på väldig inkonsistens i produkten och skevt kundfokus.

Vilka bolag jag flyger med? Ska jag till kontoret i Helsingfors så är det såklart Finnair, är det till London eller USA så är det BA. Att jag tar mycket båt har du helt rätt i, många resor till Åland med Viking-, Silja- eller Birkaline blir det för att komma till huvudkontoret.

Men du skriver "goodwill ombord", kan du vänligen förtydliga vad du menar, lämpligen exemplifierat genom att jämföra med BA, så jag vet vad jag missar på mina Londonresor.

Alltid med SAS - SAS : "Gratis te/kaffe/vann"

British Airways flyr ikke innenriks i Skandinavia, men hvis du aldri flyr innenriks i Skandinavia utgjør jo du en egen kundegruppe jeg ofte ikke tenker over en gang :)

Alltid med SAS - SAS : "Gratis te/kaffe/vann"

British Airways flyr ikke innenriks i Skandinavia, men hvis du aldri flyr innenriks i Skandinavia utgjør jo du en egen kundegruppe jeg ofte ikke tenker over en gang :)

Alla utgår ju från just deras resemönster, om någon pendlar uteslutande till London eller till ställen dit BA flyger, då kan det väl vara vettigt att flyga med dom. Jag däremot använder SAS då mina resor går nästan uteslutande Stockholm -Köpenhamn/Oslo/Helsingfors/Sundsvall/Göteborg/Bryssel/London. Då passar helt klart SAS bättre.

Mvh
/NotRyan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen