Senaste nytt

Har SAS ändrat i systemet som registrerar EuroBonus poäng?

Jag hade bättre tur med mina Sk-flighter, de kom in efter några dagar. Jag håller tummarna för dig CPH och hoppas du får in poängen snart så att jag kan välkomna dig i guldklubben. Men eftersom det är SAS egna flighter borde det gå lättare att få igenom kravet på manuell registrering hos medlemsservice. Prova!

Tack för tipset, jag ringde och flörtade lite och vips - nu är även CPH guldmedlem! :eek:
Behöver jag beställa något - nya Amex/MC-kort, bagagetaggar, SmartPass eller sköts det automatiskt?

Ja, bra fungerar det inte i alla fall. Och vad det gäller retroreg så tog det precis, prick sju veckor på dagen idag (som är maximal handläggningstid enligt dem) att få ett mail om att retroregistreringen för två unkna flygningar misslyckats pga. "mitt namn inte finns med på passagerarlistan på den akutella flighten". Är övertygad om att det ju gått ut per automatik när tidsfristen utlöpt utan att man ens har bytt sig om att handlägga/titta på det. Nu ber man istället om att man ska skicka in samma sak en gång till så att de, förmodligen, ska ha/ta ytterligare 7 veckor på sig för att ordna det.

Det är så illa, så illa SAS. Visserligen händer det hos andra bolag också, men där räcker det med ett telefonsamtal till kundservice för att få det ordnat. :mad:

Toppen