Senaste nytt

Har SAS ändrat i systemet som registrerar EuroBonus poäng?

Saknar poäng från en United flight TPA-ORD för ett par veckor sedan som heller inte att går att efterregistrera! Dock fick jag poäng för SAS ORD-ARN dagen efter hemkomst! (SAS biljett med UA,SK flightnr.)

Även jag sitter och väntar på LH-flighter från slutet av februari. Det är ofantligt segt att mecka med efterregistrering, men visst är det väl värt besväret... :)

Jag flög LOT i slutet av januari och efter ca. fyra veckor så provade jag en on-line
Efterregistrering. Resultatet kom idag och säger :
"Our partner has confirmed that ticketed name is not found on LO 705 26Jan12 WAWMSQ"
Som sagts ovan så blir det till att skicka boardingpass etc. med snigelposten till SK för
Vidarebefordran till Bangkok...

Jag har väntat 5 veckor på att få poängen insatta. Dessa poäng ger mig guld och jag är så trött på att ingen på medlemsservice kan hjälpa mig. Det längsta jag kom under mina första samtal (operatörs-roulette) var att jag var tvungen att vänta tills tre veckor gått, efterregistrera på nätet och sen ringa medlemsservice så kunde de manuellt lägga in det. Igår satt jag i telefonkö i över en timme och givetvis bröts samtalet precis när de svarade. Idag fick jag tag på dem och nu skulle jag äntligen få mina poäng och mitt efterlängtade guld! Har redan missat att kunna använda guldet på 3 flighter men men jag är inte bitter :). Nu får jag som svar att jag måste vänta och ringa tillbaka imorgon då medlemsservice har öppet men troligtvis kan inte de hjälpa mig... Shit vilket antiklimax när man kämpat i flera år.

Uppdatering: Ringde medlemsservice precis, på en vardag, för nu skulle de sätta in poängen som de lovat mig tidigare. Givetvis var det bara tomt snack för att få mig sluta ringa. Nu gick det inte att göra någonting alls, och ingen att koppla mig vidare till. Jag får helt enkelt vänta på mina poäng och guldnivån, sen blir det med största sannolikhet miles and more. Tack för servicen SAS ;-). Men jag ska bannemig få EBG och låta SAS betala för mina loungebesök, men jag antar att det bara är att ställa in sig på att behöva efterregga manuellt, vänta 4 mån på poängen och då missa få in poängen innan kvalificeringsåret tar slut.Tråkigt slut på en annars väldigt trevlig vänskap.

Flög KRN-ARN-GOT i fredags och kollade först igår måndag mitt kontosaldo. Poängen var registrerade. Får se hur det blir med returen nu. Om någon vecka har jag 6 flighter på inalles 3 olika PNR - får se hur det går...

Tydligen fungerar inte poängregistrering heller på SK flighter från Tyskland. Flög MUC-CPH-HEL för en dryg vecka sedan, SK och KF. CPH-HEL har registrerats men inte MUC-CPH. Detta är verkligen svagt av SAS. Jag får börja efterregga mina 5 LH flyg också som jag inte sett röken av.

Är spänd på vad som sker med poängregistreringen runt 4 maj, då de nya intjäningsnivåerna implementeras...

Jag flög LH på LH-biljett Stockholm-New York via Tyskland i början på mars och de poängen har inte kommit in än. Känns ju ganska dumt om resenären själv måste retroregga poängen (och vänta 100 år på att poängen ska trilla in) för att SAS haft/har(?) knas med systemen.

Jag är en av oss som drabbatsav SAS omläggning slutet av februari.
Fel som icke förekommit tidigare
- Seatingar som försvunnit. T.ex.2A har vid incheckning plötsligt blivit 27E
- Totalt omöjligt att göra egna ombokningar med Travelpass, Istället ödslat långa väntetider på köerna tillkundservice EBG förtur till trots
- idag 16 flygningar över 18.000 miles inte inregistrerade på mitt M&M konto sedan 25/2..

Tålamodet brast idag och jag fick tag på en vänlig själ som gav följande svar, mest aktuellt här är väl det som gäller M&M
Hej Gunnar,
Jag har sökt svar på dina problem och fått några svar.
• Seating problemet – Ca 30 min innan avgång stängs flighten för check-in från web och SMS. Alla då förreserverade stolar där man ännu inte checkat in släpps då till check-in vid gate. Därför kan det hända att man inte erhåller sin förreserverade stol vid check-in.
• Miles & More – Vi har haft problem med registrering av poäng till LH M&M för SAS flighter. Vi har hittat felet och gjorda resor kommer att registreras under de närmaste veckorna.
• Långsam ombokning – Vi försöker förbättra prestandan på vår hemsida för bokning / ombokning. Vardagar 7-16 kan du även ringa till oss på Corporate Support, 08-797 2202, för hjälp med bokning.

Toppen