Senaste nytt

Har revenue till USA blivit dyrare?

Jag fick upp liknande i mitt flöde på sociala medier men då handlade det om AA.

Om ngt kan gå fel för flygbolag så gör det det.

Det är onekligen intressant om biljetterna är dyra men resenärer inte bokar bonusplatsee

Har nog aldrig sett så många lediga bonusplatser till USA under högsäsong som den här sommaren. Hur mår SAS egentligen?
Jag är lite nyfiken på var du hittar dem? Kikar man via award hacks nu finns det exakt två biljetter (business) till USA i hela juli från Stockholm (till new York 19.och 20e). Lägger man på Köpenhamn blir det också 4 till Boston och en till vardera Chicago och Washington.

Det är visserligen mer än vanligt i högsäsong, men det är inte mycket...

I augusti finns det ett par till, framförallt till Boston och Toronto. Men inte mycket.

Så om de överhuvudtaget fanns så fick de är snabbt vilket i sig väl är ett gott tecken snarare än ett dåligt..

jag kikar på NY i juli-aug i economy och + från ARN och CPH där det knappt brukar finnas en enda plats under högsäsong och i år är det nästan bara att välja och vraka

jag kikar på NY i juli-aug i economy och + från ARN och CPH där det knappt brukar finnas en enda plats under högsäsong och i år är det nästan bara att välja och vraka
Det släpptes upp flera platser för några veckor sedan, vilket det brukar göras varje år runt april. Det är med andra ord inget unikt för i år utan är så det brukar vara.

Men man kan ju leta incitament/orsaker för en agenda om att det går dåligt i vad son helst.

Jag har i många år bokat SAS Business revenue till Las Vegas.

Det har i många år gått att boka för mellan 16 och 24k kronor tur och retur. Likaså städer som Phoenix och Houston.

Ofta har inrikesflyget i USA varit Alaska.

Nuförtiden är det brutalt mycket dyrare att ta sig till dom här amerikanska städerna med SAS. Går exempelvis inte att hitta till Vegas i december för under 32k.

Någon expert som kan tänka sig en förklaring till detta? Code share? Joint Venture? Är det för att "dealen" med Alaska var superbra eller?

Vore fint att veta om detta är det nya normala. För om dom dubblat priset för dessa business-resor är det nog dags för mig att lägga ner revenue.
Min gissning stavas att det är connections med Delta som bidrar. Jag var på CES i Vegas i vintras och bokade SAS Plus innan 1:a September så connection via LAX var Alaska. Jag kollade för skoj skull efter 1:a September med Delta-connection och det var bra mycket dyrare. Säkert andra faktorer också men den största skillnaden var Delta istället för Alaska.

Toppen