Senaste nytt

Har ni fått månadens poäng från Amex?

Jag har själv inte haft några som helst problem med AmEx sista året. Poängen har kommit varje månad - ibland har det diffat på kanske 1000p men då har de trillat in månaden efter.

Här har vi ju problemet, poängen tar slut efter att Agehall får sin utdelning, med tanke på hans spend på kortet tar det ju några dagar innan AMEX får nya poäng att pytsa ut till oss andra

Jag pratade precis med kundtjänst och fick tyvärr ett par riktiga "goddag yxskaft"-svar. Handläggaren jag pratade med kollade upp var poängen tagit vägen och pratade med en kollega. De ville inte erkänna att det var något ovanligt, men att de trodde att poängen skulle vara inne senast i slutet av denna vecka eller nästa måndag.

Från två dagar i vanliga fall till två veckor? Jo, jag tackar jag.

Här har vi ju problemet, poängen tar slut efter att Agehall får sin utdelning, med tanke på hans spend på kortet tar det ju några dagar innan AMEX får nya poäng att pytsa ut till oss andra

Den teorin kan nog stämma, för han verkar ju ha ett BA Visa också och det är samma problem med det. :cool:

Tja! det ser inte ut att komma in några poäng för min del den här månaden heller!

Har varit i kontakt med Amex som säger att poäng tar ca 1 vecka innan de dyker upp på SAS. Jag tyckte inte det var någon ide att påpeka att det aldrig varit fallet för mig tidigare. Men efter 2 månader har jag tröttnat
.
Låt inte detta påverka er andra, då det faktiskt brukar fungera väldigt bra med Amex. Det här är min upplevelse och jag tror inte särskilt många har problem.

Jag "tänker" bort mina 30 000 poäng och tar igen dom på annat...(kommer dom mot förmodan in är det en bonus)

I min värld är skadan redan gjord och jag går vidare.

Tja! det ser inte ut att komma in några poäng för min del den här månaden heller!

Har varit i kontakt med Amex som säger att poäng tar ca 1 vecka innan de dyker upp på SAS. Jag tyckte inte det var någon ide att påpeka att det aldrig varit fallet för mig tidigare. Men efter 2 månader har jag tröttnat
.
Låt inte detta påverka er andra, då det faktiskt brukar fungera väldigt bra med Amex. Det här är min upplevelse och jag tror inte särskilt många har problem.

Jag "tänker" bort mina 30 000 poäng och tar igen dom på annat...(kommer dom mot förmodan in är det en bonus)

I min värld är skadan redan gjord och jag går vidare.

Du är inte ensam. Jag har nu inte väntat så länge som du men på mitt AMEX konto poängen är överfört den 13 februari. AMEX kundservice säger att det tar upp till 5 arbetsdagar. Jag pratade i går och påpekade att nu har det gått redan flera dagar än lovade 5 arbetsdagar. De sa bara att jag måste vänta tills måndag och kontakta SAS om poängen har inte trillat in till mitt SAS konto. SAS kundservice säger att det är något strul på AMEX sida och AMEX skyller SAS. Vi får se om jag kommer att få mina poäng inom närmaste framtid. Jag är bara förvånad att ingen vill ta sitt ansvar och det gör mig irriterad. :mad:

Amex IT-system är under all kritik, och det värsta är att dom som jobbar på kundtjänsten inte tycker att det är något problem, att dom inte har dåliga IT-system/processer.

Ett exempel: Jag har autogiro-betalning av min SAS Amex-faktura, en månad hade jag gjort en överföring till ett annat konto så att det inte fanns tillräckligt med pengar på kontot för dragningen, jag såg detta och betalade fakturan manuellt så att dom hade pengarna på plusgirot dagen efter förfallodatum den 27.

Den 9-10 i månaden efter spärrades kortet pga att bankgirot hade rapporterat tillbaka att autogiro-dragningen inte hade kunnat genomföras. Jag ringde naturligtvis till kundtjänsten och kortet öppnades per omgående eftersom dom då såg att fakturan var betald sedan länge. Dom vägrade helt att erkänna att dom hade dåliga processer/IT-system.

Mvh
/NotRyan

Toppen