Senaste nytt

Har ni fått månadens poäng från Amex?

-Kan man se vilket datum man har sweep?
-Är det kopplat till brytpunkten eller fakturadatumet för kortet på något sätt?
-Ser man på sitt Amexkonto när sweepen är genomförd som kontohändelse eller liknande?

Logga in på Amex Sverige och klicka på länken:

EuroBonus-poäng för överföring till ditt EuroBonus-konto:

Där kan du se när sweepen gjordes för respektive månad.

Jag fick mina poäng för september månad sista dagarna i oktober men då låg de som "bokförda" den 12/10 på mitt Eurobonus. Lite lurigt. Brukar få de kring det datumet så också den här månaden men bakåtredovisat ca 2 veckor.

For meg kom Amex-points inn 26 Oktober (dato på EB-sidene står som 26/10), regner derfor sterkt med de kommer rundt 26 November også?

Jag fick in månades poäng från Amex, men däremot inte de 20 000 baspoäng som borde ha kommit samtidigt. Har blivit debiterad för årsavgiften, och vill minnas att poängen skulle komma samtidigt...

Det tar några dagar från att Amex kört sin överföring tills att SAS visar det i EB-systemet. Så har det varit rätt länge, men jag har i alla fall hittills aldrig blivit utan poäng. Månadens poäng kom idag.

Det tar några dagar från att Amex kört sin överföring tills att SAS visar det i EB-systemet. Så har det varit rätt länge, men jag har i alla fall hittills aldrig blivit utan poäng. Månadens poäng kom idag.

Poängen har alltid kommit i mitt fall, men ofta sent eller månaden efter så det är svårt att hålla koll...

Toppen