Senaste nytt

Har Lufthansa infört Starnet blocking mot SAS?

Kebalibre

Medlem
Tack för bra info!

Idag, när du lyckades boka, såg Tallin samma antal platser som visas på United/Awardfares?
Jag såg inte platserna när jag kollade awardfares strax efter 8 men ringde ändå på vinst och förlust när som öppnade. Däremot såg jag dom där strax innan 10 när jag redan bokat om.
 

Johan Hbg

Medlem
Oj vad skönt det skall bli när First finns att boka online på sas. Jag vet att mpngfa nu kommer säga emot, men vem orkar rigga in på vinst och förlust dag ut och dag in.
Det och open-jaw på alla bonusbiljetter så är det klart. Kom igen nu SAS kämpa!
 

Windhand

Medlem
Vi lever i usikre tider... I dag hadde vi god uttelling ved å booke TRD-OSL-FRA-MEX og MEX-MUC-OSL-TRD med AMEX voucher for to. Norsk innenlands SAS Plus. Intra Europa Lufthansa Business. Longhaul Lufthansa First. Retur om to uker. Utreise om 1,5 uke. De hadde tilgjengelighet for to i First til Bogota også, men kun utreise. Tallin så flere returer i C enn det Awardfares viste.
 

graphite

Medlem
Kom händelsevis över en jättegammal artikel om LH starnet blocking som United-kunder klagade på. Men eftersom det är enda stället jag sett LH uttala sig om ämnet, kan det kanske ha ett visst nörd-intresse.

Martin Rieken, director of corporate communications for the Americas at Lufthansa, said that every Star partner makes the same inventory available on StarNet for any alliance member

På den tiden erkände UA att de ströp tillgången till LH:

"We manage award availability on our Star Alliance partners just as we do with United’s own saver awards,” said Jeff Kovick, a United spokesman

KRALEV: Airlines curb 'award' tickets - Washington Times
 
Toppen