henke12
Medlem
Bra tips!Någon gång när jag ringt så har dom gjort en abrovink med att först ta businessplatsen för att sedan se first-platsen som jag sett på awardfares och som dom inte sett i momentet innan.
Bra tips!Någon gång när jag ringt så har dom gjort en abrovink med att först ta businessplatsen för att sedan se first-platsen som jag sett på awardfares och som dom inte sett i momentet innan.
Update:
Igår morse lyckades jag boka LH F (ARN-FRA-HKG) med avresa samma eftermiddag!
Finns det platser i Business lediga på den flighten? Jag hade problem i September att boka First när det fanns noll i Business, någon dag senare öppnades ett par platser i Business och då gick det att knipa F-platsen. Vet inte om det har något samband öht.Jag försöker ändra i en awardresa till en Lufthansa F där Awardfares visar 4 tillgängliga platser. Även Expertflyer visar tillgängliga platser.
Tallinn ser 0. Det är 7 dagar kvar till resan och "tipset" från de två olika Kristin'orna är att ringa när det är 3-4 dagar kvar tills resan - då kanske de ser platserna.
"Vi har inte samma system" var en av förklaringarna jag fick. Tråkigt om det verkligen är så att Eurobonus särbehandlas negativt.
//J-Dog
Gjorde ett stickprov nu. EF och AF ser både First och Business-awards på Lufthansa 498 FRA-MEX 10 december, och en hel del i dagarna innan. Tallinn (Michael) ser ingenting, så när som plats på Business 6 december. Litet trist.
Finns det platser i Business lediga på den flighten? Jag hade problem i September att boka First när det fanns noll i Business, någon dag senare öppnades ett par platser i Business och då gick det att knipa F-platsen. Vet inte om det har något samband öht.
Kan finnas ett samband. Tittar man på Awardfares så listas 5 biz, 4 first gällande United men 0 biz och 4* first på Eurobonus. Expertflyer visar tillgång i båda klasserna. Så det verkar finnas någon sorts block på vad Eurobonus ser i sina system. Man ser heller (förstås) ingen tillgänglighet om man försöker via sas.se och sökning av Star Alliance-resor.