Hej,
Jag flög nyligen business class från Stockholm till Mauritius med Air France (ARN-CDG) därefter Air Mauritius (CDG-MRU). Har en fråga om servering och ev möjligheter till kompensation.
Under flygning mellan ARN-CDG serverade ingen frukost i business utan endast en bulle med samt 1 kopp kaffe trots att det var 06.00 flyget. Man fick inget mer kaffe pga maskinen var sönder.
Däremot under flygning CDG-MRU (12 timmar) med Air Mauritius så serverades ingen riktig middag eller frukost pga av strejk. Detta informerades vi om innan avgången i Paris, och mottog 20€ att handla för på flygplatsen.
Under själva flygningen serverade dryck, men inget annat än bröd och ett äppel serveras i matväg i business class.
Har jag som passagerare någon rättighet eller rätt till kompensation? Vad hade ni gjort i detta skede?
Tack
Jag flög nyligen business class från Stockholm till Mauritius med Air France (ARN-CDG) därefter Air Mauritius (CDG-MRU). Har en fråga om servering och ev möjligheter till kompensation.
Under flygning mellan ARN-CDG serverade ingen frukost i business utan endast en bulle med samt 1 kopp kaffe trots att det var 06.00 flyget. Man fick inget mer kaffe pga maskinen var sönder.
Däremot under flygning CDG-MRU (12 timmar) med Air Mauritius så serverades ingen riktig middag eller frukost pga av strejk. Detta informerades vi om innan avgången i Paris, och mottog 20€ att handla för på flygplatsen.
Under själva flygningen serverade dryck, men inget annat än bröd och ett äppel serveras i matväg i business class.
Har jag som passagerare någon rättighet eller rätt till kompensation? Vad hade ni gjort i detta skede?
Tack