Senaste nytt

Har Hilton försämrats?

Johanna

Medlem
Jag har inte rest så mycket efter pandemin så det här blir mer känsla än hårda fakta.

Under pandemin reste jag en gång och bodde på Hilton i USA på några olika hotell. Då var typ all service borta med hänvisning till Covid. Jag förstår det men efter lite fundering tror jag hänvisningen är till förändrade ekonomiska förutsättningar pga Covid.

Nu bor jag på Hilton igen. Deras sängar är fantastiska. Jag sover alltid så bra på ett Hiltonhotell.

Men sen kommer vi till servicen. Att de tagit bort frukosten i USA på hotellen och ersatt den av en check. En check per dag som inte går att flytta över till nästkommande dag. En check som man kan köpa för i deras shop som hanteras av tredje part. Där alla varor är groteskt dyra. Det har blivit dyrt i USA, skitdyrt rent ut sagt men dessa butiker är ännu dyrare. Jag kan här köpa en bagels för 6 $. Då ingår ingenting. Vill jag ha cream cheese så kostar det 0,5 $ extra. En yoghurt med bär och flingar 11,5 $. En cola 3,5 $.

Till frukost idag hade jag 36 $ (2 pers). Då fick jag ägg och bacon, yoghurt, flingor (hade mjölk kvar från igår) och en Cola. Tilläggas kan att ägg/bacon kan räcka för 2 pers. Det var massor men om du bara är en?
frulle SF.jpg


Det är inga tofflor och morgonrockar längre (där jag bott). Det är dyra priser för hotellrummen. Det är dåligt med amenities. Kan vara att man kan be om det men tidigare fanns det alltid på plats.

Generellt känns det som Hilton blivit sämre. Är det här bara min känsla?
 

sembl

Medlem
Om du inte läst denna intervju så kan du hitta delar av svaren här. Hela intervjun finns på Youtube.

För att man kan, och för att folk inte bokar hotell pga gratis kass frukost. Jag kan lungt säga som boende här att man skiter fullständigt i lojalitet. Nu kan man höja priserna utan extra service men ändå sälja ut. Så länge är villiga att betala ett högre pris för en sämre produkt så kommer man fortsätta att höja.

Jag tillhör skaran som inte äter kass amerikansk hotellfrukost även fast den är gratis. Jag kanske tar en gratis kaffe i repan. Saknar europeiska och asiatiska hotellfrukostar.

Why Marriott, Hilton and Hyatt say hotel prices are only going up
 

GOTBound

Medlem
Frukosten ersatt med vouchers har, som jag förstått det, med det per diem/traktamente som det är i USA dvs. en meal allowance istället för som i Sverige ett skattefritt schablon traktamente.

Med vårt svenska system är upplägg med gratis frukost som Gold/Diamond ett sätt att optimera traktamentet långt ut i gråzonen då man redovisar en hotellnatt utan frukost för den med det samvetet och får då fullt traktamente utan avdrag för frukost då det inte betalats någon frukost.

Med meal allowence blir gratis frukost tvärt om då kvitto för frukosten inte existerar, då är det, som jag förstått bättre, att köpa frukost för sin meal allowence och sen använda sina Gold/Diamond vouchers till sådant som inte täcks av meal allowence ex. rusdryck i baren.

Typ optimering för vad kunden vill ha.

Detta sagt med risk för att jag helt rört ihop allt och har fel.
 

011430121

Medlem
HILTON Taipei rum 3002.
Bodde här den 20 januari 2020 senast, tyckte det var konstig de inhemska och Kinesiska TV kanalerna visas det bilder från sjukhus där man körde omkring sjukhussängar och bilder på personer som uppenbarligen var svårt sjuka, de västerländska TV kanalerna nämnde inget om det, när jag kom hem började medierna tala om ”nya Sars” sedan vet vi hur det blev och nu har vi levt i 3 år med Coronan.

@aruba1 bodde här för någon vecka sedan och hade fått ett slitrum skrev han m här på BC
Jag är bättre lyckad har ett rum som känns fräscht (trotts heltäckningsmatta)
Några ändringar har blivit klart försämringar enligt mig.
Frukosten serveras inte längre i lounge, samtliga hänvisas till matsalen på våning 2, igår var det att stå i kö 20 minuter trotts att de frågade vilken tid man önskade äta frukosten
Idag var det ännu sämre väntetiden var 30 minuter, långa köer ut till hisshallen.
4C30C885-A530-45C7-8E35-9FF74C18FA52.jpeg


Loungen har även den ”slot tider” där man har 50 minuter på sig att äta och dricka, när det är 10 minuter kvar kommer en värdinna och talar om för dig att det är snart att lämna loungen
2478FF8F-ED93-4053-9CF7-88DE4C35017F.jpeg
 

Abbs

Medlem
HILTON Taipei rum 3002.
Bodde här den 20 januari 2020 senast, tyckte det var konstig de inhemska och Kinesiska TV kanalerna visas det bilder från sjukhus där man körde omkring sjukhussängar och bilder på personer som uppenbarligen var svårt sjuka, de västerländska TV kanalerna nämnde inget om det, när jag kom hem började medierna tala om ”nya Sars” sedan vet vi hur det blev och nu har vi levt i 3 år med Coronan.

@aruba1 bodde här för någon vecka sedan och hade fått ett slitrum skrev han m här på BC
Jag är bättre lyckad har ett rum som känns fräscht (trotts heltäckningsmatta)
Några ändringar har blivit klart försämringar enligt mig.
Frukosten serveras inte längre i lounge, samtliga hänvisas till matsalen på våning 2, igår var det att stå i kö 20 minuter trotts att de frågade vilken tid man önskade äta frukosten
Idag var det ännu sämre väntetiden var 30 minuter, långa köer ut till hisshallen.
Visa bifogad bild 140435

Loungen har även den ”slot tider” där man har 50 minuter på sig att äta och dricka, när det är 10 minuter kvar kommer en värdinna och talar om för dig att det är snart att lämna loungen
Visa bifogad bild 140436
Tråkigt. Hade en av mina bättre vistelser här hösten 2019. Väldigt bra frukost, fin uppgradering till svit, bra pool och skaldjur i loungen på kvällen.
 
Toppen