Senaste nytt

Har flygbussarna slutat ta emot American express?

Amex fungerade utmärkt från flygbussarnas app ett par gånger denna vecka, så de verkar ha åtgärdat problemet (förutsätter att det är samma i appen och online, men det har jag inte verifierat).

Fungerar inte på hemsidan. PayPal är enda alternativet om det är AmEx det gäller.

Det fungerar för mig. Förutsatt att man lagt in uppgifterna i "min profil". (Längst ned till höger.)
Samma här. Det fungerade inte förut, men i samband med en större uppdatering de körde ut för någon/några månader sedan så började EB-poängen fungera i appen.

Jag lyfter den här tråden igen. Eftersom jag timeade flygbussen perfekt häromdagen så blev jag på nytt påmind om varför jag börjat bojkotta dem... Köpa med AmEx ombord gick ju inte.

Irriterad som jag var skrev jag till kundtjänst som informerade om att det är på grund av att AmEx inte accepterar 3D Secure och att de därmed inte håller den säkerhetsnivå som Flygbussarnas tekniska lösning kräver.

Känns ju fortfarande rätt värdelöst...men men. Jag röstar med fötterna som man säger. Och det verkade de inte ha några problem med alls.

Toppen