Senaste nytt

Har eller ska du flyga med Finnairs nya linjer från Umeå/Luleå?

Yoghurt

Medlem
Ingen som faktiskt bor i Umeå/Luleå (finns väl ett antal på forumet) som övervägt linjen som alternativ ut i Europa eller Asien?
Ja, jag letar just nu efter biljetter hem från Ljubljana i augusti men tyvärr verkar flyget från Ljubljana gå så sent att det blir 22 timmar layover i Helsingfors alternativt routing via Stockholm andra dagar med tidigare avgång.. Överlag verkar det däremot vara ett bra komplement, särskilt för de rutter som inte finns från Arlanda men som finns från Helsingfors (Ljubljana hade varit ett sådant exempel om bara tiderna hade funkat).

Tyvärr funkade avgångstiderna inte heller när jag skulle till Helsingfors för ett antal veckor sedan (förmiddagsavgång när jag behövde åka på kvällen).
 

andreas

Medlem
Jag flög linjen första veckan. Till Helsingfors lördag förmiddag och återresa till Luleå söndag kväll. Prisade på 1532:- per person och bokades tre dagar innan avresa. Ett topbonus guld gav ett incheckat bagage och lounge access i Helsingfors. Avgång från Gate 22 vilket var mycket fördelaktigt med tanke på loungens placering.
 

niksal

Medlem
Jag sökte BMA-HEL biljetter häromdagen på Finnairs sida. Ett av alternativen var via Luleå med Malmö Aviation till Luleå (eller Umeå, men ändå) och Finnair till Helsingfors. Valde direktflyget.
 

Matsson

Medlem
Tveksam tidtabell både för BKK och SIN. Annars inget emot Finnair till Asien, men detta sparar tyvärr ingen tid
 

Direktorn

Medlem
Tycker avgångstiden från Umeå ( närmaste bästa alternativet för mig) har passat dåligt för vidare resa ut i grekiska övärlden och andra soliga resmål. Får sitta och mögla med lång transfer en hel natt i Helsinki för de flesta alternativen på vägen ut. Att bo på hotell i Helsinki gör att eventuellt prisvärde med rutten försvinner jämfört med Arlanda. Att åka enbart till Helsinki gör jag bara med färja:)
 

Jixxe

Medlem
Kommer flyga Umeå-Helsinki-London och samma retur resa sista veckan i juni. Måste vänta 6h på flygplatsen på ditresan och 9h under hemresan, hade aldrig valt Finnair och dessa restider men nu hade jag inget annat alternativ.
 
Toppen