Senaste nytt

Har du några frågor/spørgsmål till Air Baltic?

Intressant artikel! :)

Spännande att se ett erkännande att det är en medveten strategi att satsa på C och skippa all service till Y pax. Då är ledningen fullt på det klara om hur deras passagerarservice ser ut och att det är ett medvetet val.

Men inte kan det väl löna sig i längen? Känns väldigt kortsiktigt, eller vad tycker ni andra?

:)
 
Spännande att se ett erkännande att det är en medveten strategi att satsa på C och skippa all service till Y pax. Då är ledningen fullt på det klara om hur deras passagerarservice ser ut och att det är ett medvetet val.

Men inte kan det väl löna sig i längen? Känns väldigt kortsiktigt, eller vad tycker ni andra?
Nu vet jag inte var ribban är satt på "skippa all service till Y pax" (har förstått att detta är/har blivit ett känsligt ämne för några medlemmar), men visst det är ju till stor del en no-frills produkt, dvs du betalar för mat och dryck, incheckat bagage etc. Till stor del är produkten uppbyggd kring en mycket priskänslig hemmamarknad där den säljs i direkt konkurrens med lågprisbolagen.

Deras business class tycker jag dock är riktigt bra efter att ha testat den närmare ett dussin gånger (även om de reducerat lite grann, exempelvis var det varm mat Stockholm-Riga för 2-3 år sedan + mousserande vin före avgång).

Nej modellen är nog inte hållbar i all evighet, i något läge lär Air Baltic behöva hitta en bra partner (eller någon som vill köpa upp bolaget) och då lär väl produkterna anpassas mer till det andra bolaget.
 
Toppen