Hittade du fel tråd? Inte uppgraderadSheraton Stockholm
Uppgraderad från enklaste rum, Classic King, till Junior suite lake view.
1 natt, första stay som SPG Plat.
Hahah, ja det verkar inte bättre.Hittade du fel tråd? Inte uppgraderad![]()
Märkligt!? Har inte haft några problem med SPG, någonsin ... är dock 'bara' Gold. Så gott som alltid uppgraderad då det är applicerbart (t.ex. på Al Maha skulle det inte vara någon egentlig fördel ...) och får fringisar vid in-checkningen.Mina platinum-erfarenheter på SPG fortsätter, denna gången med Sheraton Stockholm en natt förra veckan i samband med evenemang på hotellet.
Fick besked om att min rate inte var SPG-qualified för att den inte var bokad på SPG's webbsidor (vilket den naturligtvis var), och var "komplicerad" (bokad via länk som deras egen personal skickat). Därmed inga poäng och inga benefits. Finns det någon annan kedja som diskvalificerar så många av sina egna promote:ade rates för samtliga intjäningar och benefits som SPG? I mitt fall tog det mig flera år att få min första natt godkänd, t.ex., eftersom allt utom fullflex-rates verkade undantagna.
Poäng däremot har jag fått. Men ingen uppgradering och ingen club access.
Jag står kvar i hörnan som hoppas på att SPG fold:as in i Marriott Rewards så det blir bättre![]()
Det gillar väl inte mig helt enkelt. Kanske som @agehall och Hilton Diamond. (Eller så hänger det på att jag i princip bara har stays i europa eller nordamerika)Märkligt!? Har inte haft några problem med SPG, någonsin ... är dock 'bara' Gold. Så gott som alltid uppgraderad då det är applicerbart (t.ex. på Al Maha skulle det inte vara någon egentlig fördel ...) och får fringisar vid in-checkningen.
Njaaa... har också bara 'stays' i Europa och Nordamerika, och några gånger i Mellanöstern (Dubai). En gång har vi bott på Sheraton i Maldiverna (Asien).Det gillar väl inte mig helt enkelt. Kanske som @agehall och Hilton Diamond. (Eller så hänger det på att jag i princip bara har stays i europa eller nordamerika)
Mina platinum-erfarenheter på SPG fortsätter, denna gången med Sheraton Stockholm en natt förra veckan i samband med evenemang på hotellet.
Fick besked om att min rate inte var SPG-qualified för att den inte var bokad på SPG's webbsidor (vilket den naturligtvis var), och var "komplicerad" (bokad via länk som deras egen personal skickat). Därmed inga poäng och inga benefits. Finns det någon annan kedja som diskvalificerar så många av sina egna promote:ade rates för samtliga intjäningar och benefits som SPG? I mitt fall tog det mig flera år att få min första natt godkänd, t.ex., eftersom allt utom fullflex-rates verkade undantagna.
Poäng däremot har jag fått. Men ingen uppgradering och ingen club access.
Jag står kvar i hörnan som hoppas på att SPG fold:as in i Marriott Rewards så det blir bättre![]()
Märkligt!? Har inte haft några problem med SPG, någonsin ... är dock 'bara' Gold. Så gott som alltid uppgraderad då det är applicerbart (t.ex. på Al Maha skulle det inte vara någon egentlig fördel ...) och får fringisar vid in-checkningen.