Senaste nytt

Har du fått aviseringen från DHL Express att de försökt leverera paket till dig från AMEX

Nemo

Medlem
Jo men då måste man ju veta att det är leverans på gång...alternativt fylla sin dörr med permanenta lappar...
De ska ta sig in i trapphuset också; vi boende får inte veta koden utan skall använda våra nycklar.. Särfall såklart, men det är många fallgropar med den metoden överlag.
Om du inte är hemma när DHL knackar på (de brukar kunna ta sig in i trapphuset, har de brevbärarkoden?) lämnar de en lapp på dörren. Denna lapp kan du skriva under, låta hänga kvar, ev ringa DHL och säga att de kan leverera och ta den underskrivna lappen som kvittens. Inte ett bra system, men ett som ibland fungerar.
Själv är jag gramse på postombuden och den korta liggetiden på två veckor. När jag pendlade var jag hemma var tredje helg. Och det var omöjligt för min sambo att hämta ut paketen enligt postombuden, trots att hennes namn var med på beställningen. Och det var ett härke att få dem att förlänga liggetiden med en vecka så att jag skulle hinna hämta paketen.
 

Xilan

Medlem
DHL är patetiskt dåliga att ha att göra med som privatperson; fick följande i mail härom veckan efter att jag tydligen beställt något som - för mig helt ovetandes - levererades av DHL.

"Vi har försökt leverera till dig idag. ["va?!"] ...Leveranser sker vardagar mellan 08-17 och vi har normalt inte möjlighet att ringa innan leverans eller anpassa leveransen till en specifik tid. ... Våra chaufförer har inga mobiltelefoner."

Så urbota dumt och bortom dåligt att ord fattas mig.
Jag har en egen liknande upplevelse så jag kan bara instämma. "Våra chaufförer har inga mobiler" måste vara någon slags rekord i dumhet.

Nu senast föreslog jag att han skulle lägga brevet i mitt postfack alternativt lämna till min fru som råkade vara hemma. Inget av detta gick dock, vilket iofs är förståeligt. De vill såklart ha en underskrift av mig.
 

Nemo

Medlem
Nu senast föreslog jag att han skulle lägga brevet i mitt postfack alternativt lämna till min fru som råkade vara hemma. Inget av detta gick dock, vilket iofs är förståeligt. De vill såklart ha en underskrift av mig.
Hos Posten (PostNord) kan man ha en stående Fullmakt som exempelvis din fru kan ha och omvänt. Det här lärde jag mig den hårda vägen :mad:.
 

Chrille

Medlem
Jaha, jag undrade just vad det var för försändelse som jag gått miste om. Vanligt brev är en underskattad service ibland. o_O
 

Chrille

Medlem
Pratar vi om en försändelse avsänd från Storbrittanien, som på en vecka tagit sig till Arlanda, och därifrån har 900 km kvar hem till mig, och som DHL meddelar att dom försökt leverera till mig???
 

Morgan

Medlem
Håller med om att DHL för privatpersoner funkar mycket bättre än UPS. När jag köpt grejer från Apple som leverats med DHL Express har jag fått SMS från DHL med fråga om jag vill hämta hos ombud istället för att vara hemma på dagen. För mig är det optimala ett bra paketombud nära hemmet!
 

MaBe

Medlem
Jag beställde ett paket från Storbritannien som skulle levereras med DHL i våras.
Först försökte de leverera paketet hemma utan att meddela mig.
Närmar sedan fick ett lite lätt hotfullt mail om att jag inte skulle få mitt paket, erbjöd jag mig att hämta paketet på min lokala DHLterminal. Men det gick inte utan de tyckte jag skulle köra 6 mil till en annan terminal.
 

agehall

Medlem
Finns mycket att säga om DHL, och det mesta är dåligt. Jag har själv råkat ut för att de supit bort samma försändelse flera gånger på raken utan att riktigt meddela detta. För den intresserade finns den historien att läsa på byggahus.se.
 
Toppen