Cristoffer Cedergren
Medlem
Tips är att se till så att du har skärmdumpar på att dom är helt avbokningsbara. SAS kan få för sig att hävda motsatsen.Tack för bra info! Dock är biljetterna 100% återbetalningsbara.
Tips är att se till så att du har skärmdumpar på att dom är helt avbokningsbara. SAS kan få för sig att hävda motsatsen.Tack för bra info! Dock är biljetterna 100% återbetalningsbara.
Snabba återbetalningar
Award avbokningsbara utan avgift
Bekväma direktflyg
Min erfarenhet är raka motsatsen. Ny bokning där sas sedan ställer in flighten och vägrar erbjuda andra alternativ samma dag ledde till avbokning till slut. Nu 2 veckor senare har jag inte hört ett knyst från sas, så att det skulle gå "fort" nu är bullshit. Allt bokades av online utan inblandning av person. Enligt 261/2004 ska sas betala tillbaka inom 7 dagar vilket de struntar fullständigt i. De skulle även erbjuda ombokning, vilket de också vägrade till andra bolag och enbart erbjudande att åka 24h tidigare vilket inte var möjligt och dessutom skulle det tillkomma extra hotellnätter som sas inte hade stått för.Min erfarenhet är att SAS för nya avbokningar som görs på nätet (sedan ett antal veckor tillbaka) betalar tillbaka med automatik och väldigt snabbt. Att sedan många av oss har gamla avbokningar sedan i våras/somras som ännu inte reglerats är en annan sak.
Därför att SAS ljuger och talar inte sanning. Jag hade varit fine med att få vänta 1 år på mina pengar för en avbokad resa i maj, om det hade varit samma för alla, dvs att dom faktiskt hade en kö som dom går efter, men det har dom inte. Dom ljuger sina kunder rakt upp i ansiktet. Blir så förbannad på det beteendet.Uppenbarligen nånting som inte stämmer här. Hur kan dom hantera mitt ärende så snabbt när dom säger sig ha flera hundratusen ärenden i kön? Tar dom bara det som hamnar överst i inkorgen hela tiden? Och varför gör inte handläggarna rätt från början? Märkligt.