B
Bryant
Guest
Fick tillbaka mina pengar i måndags. Drygt 4 månaders väntan...
Det är nog det sista som gäller där. Jag har gjort samma sak, fått liknande svar, men definitivt inte fått någon återbetalning (också diamond, och flexbiljetter). Känns som det (som vanligt) Handlar helt om vem man faktiskt råkar få kontakt med. Diamond har ingen som helst prioritet.Zissou skrev:Väntar på en poängresa som bokades med amex voucher. Kanske kommer en uppdatering om den också snart, men det går uppenbarligen att få förtur om man har status och/eller hamnar hos rätt person med sitt ärende.Klicka för att utvidga...
Fick samma idag!Tim Karlsson skrev:Detta mejl kom igår, jag har inte gjort något mer utöver att ringa och avboka min bonusresa jag hade i April. Får väl hoppas att det trillar in snart, ingen stress dock =)Klicka för att utvidga...
Du får nog ringa in och be om dem, poäng ska komma genast eller i vart fall tämligen omgående. Har det dröjt såhär länge lär de inte komma av sig själva imorgon heller - om vi säger så...riche skrev:har inte fått tillbaka poängen heller så skall bli intressant att se om dom ramlar in...Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Avbokade en bonusresa med SAS inrikes om ca 1 månad då det nu kommit ändringar på mina flighter så jag måste åka 2 dagar senare (vilket inte fungerar). Lite intressant text på avbokningssidan...Återstår att se hur lång tid det tar att få tillbaka pengarna. Bokning och avbokning är gjord på nätet.Men hur lång tid det tar att betala tillbaka beror nog inte på min "betalningsleverantör", och att de är en aning längre än normalt kan ju vara en underdrift om min bokning hamnar längst bak i manuella kön och inte sker automatiskt.Klicka för att utvidga...
Jag verkar ha haft en helt automatisk process, återbetlaning av skatterna på denna award finns daterade på mitt amex från i tisdags så tog bara ett dygn.palmen skrev:Fick mail nästan direkt att min avbokning skickats för återbetalning så jag är försiktig optimist att det blir en automatisk återbetalning.Klicka för att utvidga...
pswe skrev:Talade med SAS i morse för att avboka en bonusresa som jag ej kom åt via nätet. Poängen kom tillbaka direkt precis som vanligt och när jag sa att jag antar att pengarna dröjer en tid så menade agenten att de infört en prioritering baserad på status och att min diamantnivå skulle innebära att det gick snabbare, om än inte omedelbart. Fick också frågan om jag väntade på fler återbetalningar vilka fick erbjudandet om att hamna i diamantkön. Efter att ha letat upp en samling referenser blir det nu ett bra test på systemet.Klicka för att utvidga...
Tro mig, de hanterar det inte efter status. Fick vänta fyra månader på en fullt avbokningsbar Business Pro som EBD.Mapa skrev:Jädra resonemang från deras sida... Har inte status hos SAS, men har väntat sedan slutet av mars på återbetalning. Tycker inte att återbetalningar ska hanteras efter status, skitsnack från deras sida.Vi är fler som väntat i flera månader och gladligen undviker bolaget i framtiden om de anser sig vissa ha rätt till snabbare återbetalning baserat på status. Ska vara efter datum då vi "statuslösa" har rätt till återbetalning precis som alla andra.Jag köper att status ger prio på vissa saker - det är därför man jagar status. Återbetalningar är deras juridiska ansvar och ska inte baseras på status utan när avbokningen skedde från deras sida.Klicka för att utvidga...
Håller med, svarar verkar de prioritera ner åtminstone flexibla biljetter. Har fortsatt inte fått tillbaka för flexibla biljetter avbokade i mitten på Mars, där bekanta eller kollegor med icke flexibla och med lägre status på samma avgångar fått tillbaka sitt.flum skrev:Tro mig, de hanterar det inte efter status. Fick vänta fyra månader på en fullt avbokningsbar Business Pro som EBD.Klicka för att utvidga...