Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

BAM054

Medlem
Då har pengarna avseende vår avbokade USA-resa äntligen kommit.
Det tog SAS nästan fem månader att fixa detta...:eek:

29 mars: Bonusresa avbokad via webb. Poäng och voucher tillbaka direkt.
21 augusti: Refund notice (avseende skatter) från SAS.
22 augusti: Beloppet krediterat hos Amex.
 

igelkotten

Medlem
Avbokade precis två olika rena SAS-award. Fick refund notice 5 minuter senare för bägge, och bör väl ha pengarna om 1-2 dagar.
 

Okko

Ny medlem
Då har pengarna avseende vår avbokade USA-resa äntligen kommit.
Det tog SAS nästan fem månader att fixa detta...:eek:

29 mars: Bonusresa avbokad via webb. Poäng och voucher tillbaka direkt.
21 augusti: Refund notice (avseende skatter) från SAS.
22 augusti: Beloppet krediterat hos Amex.

Behövde du ligga på och tjata en hel del också? Vi väntar fortfarande och bokade/avbokade ungefär samtidigt..
 

Malla

Medlem
Fick en resa till Kina i Maj ombokad med datum som skulle göra den 9 dagar istället för 4. Begärde återbetalning i Februari och fick betalningen idag.... Borde nästan ge en uppgradering till Diamond som kompensation efter alla kontakter jag haft med kundtjänst. Samtalen påminner om gamla Taxi Stockholm; "Det är många som ringer nu men du behåller din plats sist i kön"...
 

Doctor-X

Medlem
Idag trillade återbetalningen in OSL-ARN i vanlig eco. Skulle åkt 20/5, avbokades 9/4. Ingen refund notice, utan såg det på utdraget från AmEx.
 

Rickard_O

Medlem
Idag trillade återbetalningen in OSL-ARN i vanlig eco. Skulle åkt 20/5, avbokades 9/4. Ingen refund notice, utan såg det på utdraget från AmEx.
När jag läste detta tänkte jag att jag går in och kikar, då hade jag också fått tillbaka min sista resa igår!
Välbehövliga pengar nu efter semestern...
 

ekf

Medlem
Tid från avbokning till mail med "cancellation confirmation": < 1 minut
Tid från avbokning till mail med pnr refund: 15 minuter

Då återstår bara att se hur många dagar det tar innan summan är åter på Amexkontot.
Avbokade i söndags, pengarna krediterade hos Amex idag (tisdag). Precis så man förväntar sig att det ska fungera. Bedrövligt att det i många fall inte gör det, även om jag sluppit undan.
 
Toppen