Senaste nytt

Har du erhållit förmåner via Hotels.com rewards?

dino_81

Medlem
Jag har vid samtliga tre besök i Stockholm under 2022 erhållit utlovade ”VIP-förmåner” vilka har varit rumsuppgradering, restaurangcheck och en fri dryck.

Dock söker jag inte aktivt efter boenden som har denna förmån utan det har varit mer av en slump.

Men för mig har det fungerat även om jag primärt inte väljer Hotels.com för denna förmån utan mer för deras Rewardprogram.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Har sällan fått de förmåner som omnämns, men däremot har jag alltid fått jäkligt bra service från hotels.com när något skitit sig - och flertalet gånger fått boka ett mycket finare hotell när det hotellet jag bokat strulat. Oklart om min guld-status spelar roll för servicen dock. Fortsätter använda hotels.com för alla hotellbokningar, tycker det är sjukt smidigt med bokning/avbokning/nyttja rewards.
 

henke12

Medlem
Kan också hålla med om att Hotels funkar smidigt och bra! Smidigt i både app och på webbsida!


Men jag måste säga att jag är mäkta förvånad att en "tredjeparts-leverantör" skulle segla upp som en favorit på BC.se år 2023! Det såg jag inte komma för ett par år sen när @agehall präntade ner sina budord :)
 

Migato

Medlem
Jag har vid samtliga tre besök i Stockholm under 2022 erhållit utlovade ”VIP-förmåner” vilka har varit rumsuppgradering, restaurangcheck och en fri dryck.

Dock söker jag inte aktivt efter boenden som har denna förmån utan det har varit mer av en slump.

Men för mig har det fungerat även om jag primärt inte väljer Hotels.com för denna förmån utan mer för deras Rewardprogram.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Visste inte ens att restaurangcheck och fri dryck är en förmån? Tänker du på fri frukost som ingår som Silver? https://sv.hotels.com/rewards/membership-benefits.html
 

MrRob

Medlem
Visste inte ens att restaurangcheck och fri dryck är en förmån? Tänker du på fri frukost som ingår som Silver? https://sv.hotels.com/rewards/membership-benefits.html

Fri frukost kan ingå som silver. Extremt sällan man ser det dock. Vad VIP-boenden erbjuder är olika från olika hotell. Ibland matkuponger, ibland rabatt på mat&dryck, ibland gratis parkering etc. etc. Man får kolla på varje enskilt boende vad de erbjuder om de är märkta som VIP.
 
Fått en hel del. Uppgradering till större rum, välkomstgåva som dryck/mat (mindre vinflaska i Luxemburg, mindre champagneflaska i Bryssel, barvoucher i London är några av dem. Fått runt 13-14 gånger fått mervärde.
 

mha321

Medlem
Kan också hålla med om att Hotels funkar smidigt och bra! Smidigt i både app och på webbsida!


Men jag måste säga att jag är mäkta förvånad att en "tredjeparts-leverantör" skulle segla upp som en favorit på BC.se år 2023! Det såg jag inte komma för ett par år sen när @agehall präntade ner sina budord :)

Helt självförvållat av hotellen.

Med hotels.com får man bara ibland förmåner och man vet oftast inte i förväg hur det går. Och vill man ha något är det bäst att tjata lite vid incheckning.

Med andra ord precis samma som numera gäller på de flesta stora kedjors egna program. De hade chansen att vara bättre, och de var det förut. Men de har valt att frångå det.
 

intuition

Medlem
Helt självförvållat av hotellen.

Med hotels.com får man bara ibland förmåner och man vet oftast inte i förväg hur det går. Och vill man ha något är det bäst att tjata lite vid incheckning.

Med andra ord precis samma som numera gäller på de flesta stora kedjors egna program. De hade chansen att vara bättre, och de var det förut. Men de har valt att frångå det.
Jamen precis!
Och inte bara med förmånerna. Tex när Nordic Choice tjatar om att jag har upp till 15% rabatt som medlem och sedan H.com säljer samma rum för samma "medlemspris"
 

Hachans

Medlem
Jamen precis!
Och inte bara med förmånerna. Tex när Nordic Choice tjatar om att jag har upp till 15% rabatt som medlem och sedan H.com säljer samma rum för samma "medlemspris"

Eller när hotellen tjatar om att man ska boka direkt hos dem för att det blir billigare men sen vägrar matcha priset när det är billigare på andra sajter.

Detta har de orsakat själva och jag har absolut noll sympati när de gråter över detta.
 
Toppen