Senaste nytt

Har du bokat Air France Airbus A380 Business Class biljett?

flybob

Medlem
Tyvärr stämmer inte detta helt, det finns bara en t/r direkt mellan JFK-DFW varje dag. Dock finns det en rad alternativ av LGA-DFW och EWR-DFW flighter varje dag :)


Frågan är ju hur mycket tid jag behöver för att byta flygplats, JFK-EWR? Finns en flight från EWR till DFW 20:18 fr 12 jul som skulle kunna fungera.
Tillbaka lö 27 jul med ankomst 11:14 på EWR.

Det ger mig knappt 4h på utresan och 6h på hemresan.

Edit: Kanske skall tillägga att det enbart är jag som reser och att jag kommer att ha en väska incheckad.
 
Last edited:

charlesswe

Medlem
Frågan är ju hur mycket tid jag behöver för att byta flygplats, JFK-EWR?

Enligt min erfarenhet, om du vill åka från JFK till EWR med Buss med anslutning på Manhattan behöver du 6t från landing i JFK till avfärd från EWR. Kostar 22$.

Jag landade med LX14 runt 15:00, då var det mycket lång kö på immigration, flög F fast det var bara HONs som fick ta snabbvägen ut :) Vet inte om det bruka vara så på JFK vid den tiden, du kan nog klara dig utan bagage inom 4t, men då är det riktigt tight.
 
Last edited:

OysteinE

Ny medlem
Har booket meg en tur, BGO-AMS-CDG-JFK-AMS-BGO om ca 2 uker.
A380 med Air France på strekningen CDG-JFK, og 747 tilbake JFK-AMS med KLM, alt i Biz.
Skal bli artig med tanke på at jeg ikke har prøvd A380 før.
Skal også innom Intrepid mens jeg er i NYC og se på Concorden de har stående der, blant annet. Kan prøve å knipse noen bilder og kanskje en rapport om noen er interessert :)
 
Toppen