Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Strawberry hotell?

Är det någon som har erfarenhet av att välja rum i appen och om det påverkar möjligheten till uppgradering?
Man kan ju tänka sig att receptionen på något sätt tänker att "jaha, de här kunden vill väldigt gärna ha rum X, kanske bäst att uppgradera någon annan"

Jag checkar in på Clarion Sign på onsdag. Jag bokade ett Superior-rum och skickade ett mail till dem för några veckor sedan för att få en uppgradering till ett Deluxe-rum. Jag kunde välja ett rum idag i appen. Hotellet verkar vara fullt för de datum jag bor, men om jag ser att det finns en svit ledig vid ankomsten ska jag fråga dem om jag kan bli uppgraderad.

Jag checkar in på Clarion Sign på onsdag. Jag bokade ett Superior-rum och skickade ett mail till dem för några veckor sedan för att få en uppgradering till ett Deluxe-rum. Jag kunde välja ett rum idag i appen. Hotellet verkar vara fullt för de datum jag bor, men om jag ser att det finns en svit ledig vid ankomsten ska jag fråga dem om jag kan bli uppgraderad.
Rätt inställning! ;)

Hej! Jag hade två bokningar på Clarion Arlanda som inte blivit uppgraderade en nivå enligt förmånen. Jag mailade ett väldigt trevligt och snäll fråga. Svar inom en timme med väldigt trevligt svar och ser att båda bokningarna inte uppgraderades en nivå, utan direkt till svit. Jäkligt snyggt hanterat.

Hej! Jag hade två bokningar på Clarion Arlanda som inte blivit uppgraderade en nivå enligt förmånen. Jag mailade ett väldigt trevligt och snäll fråga. Svar inom en timme med väldigt trevligt svar och ser att båda bokningarna inte uppgraderades en nivå, utan direkt till svit. Jäkligt snyggt hanterat.
Sånt gillar vi!

Checkade in för en timme sedan, ingen svit för mig iaf

Hotell: Clarion Hotel Sign Stockholm
Nätter: 2
Bokat: Superior
Fick: Deluxe
Status: Platinum

Jag har på kort tid haft 2 bokningar på Sign och båda blev uppgraderade ett steg relativt kort tid (några dagar?) efter bokningstillfället.
Fick ingen ytterligare uppgradering vid incheckning. Hade inte förväntat det heller, jag upplever att jag oftast inte får upp till svit även om jag bokar dyra rum. Men eftersom många här börjat köra med att pusha lite för sina uppgraderingar frågade jag väldigt kort typ "blir det någon uppgradering" och agenten svarade omgående
- Jadå, vi har uppgraderat dig till Deluxe, så det blir ett väldigt fint rum!
Dvs den uppgraderingen jag hade sett i appen sedan några veckor tillbaka. Jag frågade inte vidare, gillar inte att stå och gnälla i receptionen, så jag nöjde mig med svaret.

Den andra bokningen var Standard som tidigt uppgraderades till Superior, men som jag tyvärr behövde avboka. Där vet jag alltså inte om jag hade fått ytterligare uppgradering vid incheckning.

Detta är förresten första hotell där jag fått möjlighet att välja rum i appen. Fungerade väldigt smidigt. Hotellet var helt fullt (i alla fall såldes det inga fler rum) men i min app fanns det 3 rum att välja på. Riktigt intressant att det är stor skillnad på rumsstorleken beroende på våningsplan!
Sign.png

Från våning 7 och uppåt ändras husets storlek, så det är inte lätt att med ögat få känslan för exakt hur rummen ändras. Fasaden mot bantorget lutar ut, så rummen blir lite bredare högre upp i huset. Samtidigt försvinner en del golvyta norrut, eftersom den ena huskroppen bara följer med upp till samma höjd som grannhuset är.
Gjorde en overlay på rumsytorna:
Overlay.png

Hotell: Quality Hotel Friends
Nätter: 1
Bokat: Moderate dubbelrum (inga fönster)
Fick: Superior Dubbelrum

En vecka innan ankomst så får jag mail om att jag skulle kunna uppgradera mig till rum med fönster i den delen där det fanns nyrenoverade rum, för 200 kr. Svarade tillbaka, att som platinum är man väl garanterad en uppgradering. Med vändande svar, så blev jag uppgraderad till ett superior rum, dock inte av de nyrenoverade. Känns som de inte hade kollat status i bokningen, innan de skickat ut mailet. Blev ingen mer uppgradering vid incheck, frågade inte. Vatten/läsk fick jag fråga om. Ibland kan man önska att personal var lite mer på tårna, för det känns lite konstigt och behöva "tigga" om sina förmåner, som vatten eller uppgradering etc.

Hotell: Clarion Collection Packhuset Kalmar
Nätter: 3 (bonusnätter)
Bokat: Standard x 2
Fick: Superior x 2

DSC_0713.JPG

Fick en "voucher" i nyckelfodralet som sedan kunde bytas mot snask.

DSC_0714.JPG

Utsikt från ena rummet.

Uppgradering, dryck (för tre nätter) samt välkomstgåva för bägge rummen. Snyggt jobbat Packhuset!

Toppen