Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Strawberry hotell?

Hotell: Comfort Borås
Nätter: 1
Bokat: standard dubbelrum (för poäng)
Fick: superior dubbelrum (finns inget högre vad jag vet)
Status: Platinum

Bra storlek på rum för en familj. Hotellet fullbokat. Uppgradering klar i förväg efter bokningen. Mycket idrottare på plats, många var boxare.

Hotell: Comfort Linköping
Nätter: 1
Bokat: superior dubbelrum för tre vuxna
Fick: superior dubbelrum för tre vuxna
Status: Guld

Sviter fullbokade vilket är enda möjliga uppgraderingen tror jag. Lät vid incheckning som om jag skulle ha blivit uppgraderad om det inte varit fullt. Det rum vi fick var stort och med extrasängarna placerade i ett eget litet rum med dörr.
Full koll på status men gratis drickan fick jag fråga efter.

@FF#1 Härligt att de fortsätter leverera! Jag gilllar verkligen hotellet, men valt Comfort ( också bra med upgraderingar) där nästan jämnt om fakirflyg sedan det öppnade. Detta pga alla points som ständigt går ut och behöver spenderas. De hade gärna fått höja eller t o m ta bort den gränsen. Tre år är för lite!

En fråga till er som har guld. Vi är ju inte berättigade till en uppgradering. Enligt förmånerna är det så att vi har möjlighet att bli uppgraderade om ledigt rum finns. Säger ni till vid ankomst eller struntar ni i det? Söker ni om det finns tillgängliga rum så att säga?

Ibland syns det i appen om uppgradering har gjorts innan incheckning. Har det inte gjort det så har jag frågat vänligt vid incheckning om det finns någon möjlighet till uppgradering. Ibland så blir det uppgradering då och ibland så får jag veta att det tyvärr är fullt. Men händer också att receptionen uppgraderar vid incheckning innan jag hinner fråga.

I vissa fall har jag kollat upp innan om det finns lediga rum och då inte brytt mig om att fråga om det inte finns.

Ibland syns det i appen om uppgradering har gjorts innan incheckning. Har det inte gjort det så har jag frågat vänligt vid incheckning om det finns någon möjlighet till uppgradering. Ibland så blir det uppgradering då och ibland så får jag veta att det tyvärr är fullt. Men händer också att receptionen uppgraderar vid incheckning innan jag hinner fråga.
Ah ok. Ser i appen att jag ej är uppgraderad. Ringde och frågade om jag kunde checka in vid 12. Kunde varken säga bu eller bä. "Kom in till receptionen så ska vi se vad vi kan göra" fick jag till svar. Inte åker jag in till hotellet när jag ska jobba på annan ort för att höra om jag kan checka in....

En fråga till er som har guld. Vi är ju inte berättigade till en uppgradering. Enligt förmånerna är det så att vi har möjlighet att bli uppgraderade om ledigt rum finns. Säger ni till vid ankomst eller struntar ni i det? Söker ni om det finns tillgängliga rum så att säga?
Instämmer med @Hok eminenta svar.

• Gilla
Reactions: hco
Toppen