Jag har tidigare gjort inlägg om att jag inte blir uppgraderad korrekt vid bokning, jag mailade platinum kundservice och fick sura Karen som svarade.
Idag trumvirvel så har något hänt, checkar in i Luleå och rummet har varit samma sen bokningen. Nu är det inte det flådigaste hotellet med massa sviter så jag har inte direkt brytt mig, nåväl incheckning och skitbra bemötande och orkar inte tjafsa om uppgradering för en vattenkokare. Får rummet och hon säger ser att du bott här förut så gissar att du vet rutinerna. Jepp säger jag, bor så mycket så man är Platinum och koll på allt, förresten medlemsvatten vill jag ha. Hon tittar på mig, Platinum? Det står inte i din bokning. Hon kollar igen, säger att medlemsnumret är korrekt inlagt. Men i en viss ruta så skall det stå 5 när man är Platinum, står inget i den rutan på mig. Hon kollar via annat system och där är jag Platinum.
Hon kollar mina andra bokningar och denna 5:a finns inte, hon ringer annat hotell och där finns inte heller den 5:a. Så dom ser inte att jag är Platinum, därför får jag inga uppgraderingar i förväg. Och jag måste ofta fråga om dom. Hon gör gör en jätte insats, hon mailar deras support och sätter mig som CC (jag har nu deras epost......

)Hon skriver att ngt är fuckat och ber dom fixa detta.
Jag gissar att supporten inte kommer göra så mycket, men nu har jag deras epost så jag kommer mata på varje gång denna 5:a inte finns vid incheck.
Hon förklarade även att alla bokningar flaggas upp och att personalen måste gå igenom dessa och det är STENHÅRT att platinum skall uppgraderas, men står det ingen 5:a på mig så får jag så klart ingen uppgradering.
Hon säger också att har man inte fått uppgradering dygnet efter bokning, då är det bara att maila hotellet. Det skall bara fixas, och hon skäms för de kollegor som inte gör det.
Detta gjorde mig glad, hoppfull inför kommande bokningar. Och jag har redan mailat 2 hotell som inte uppgraderat mig, troligen pågrund av buggen att 5:an inte finns..