Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Strawberry hotell?

Kort fråga: Någon som sett uppgrade direkt i appen? Bokade en rumstyp, som står på bekräftelsen (kan ej finna samma rumstyp på hemsidan längre) och det står en annan rumstyp i appen. Kanske har man blivit uppgraderad?

Kort fråga: Någon som sett uppgrade direkt i appen? Bokade en rumstyp, som står på bekräftelsen (kan ej finna samma rumstyp på hemsidan längre) och det står en annan rumstyp i appen. Kanske har man blivit uppgraderad?

Jag har gjort det. Bokat standard rum och dagen innan vistelsen så stod det "Svit" som rumstyp i appen på bokningen. Detta var i februari i år.
Fick också en uppgradering till svit när jag checkade in.

Jag har gjort det. Bokat standard rum och dagen innan vistelsen så stod det "Svit" som rumstyp i appen på bokningen. Detta var i februari i år.
Fick också en uppgradering till svit när jag checkade in.

Jag har aldrig sett det i bokningen, men går man in på betalning i appen (som går att göra efter kl9 på incheckningsdagen) så står det vilken rumstyp det är man har fått.

Blev uppgraderad till rum med rosa kuddar och sån där pryl över fotändan i rosa. Dessutom 2 morgonrockar och eluttag långt från sängen.

Normalt får jag grön/blå kuddar och eluttag nära sängen, och ingen morgonrock :)
20191029_181314.jpg
20191029_181323.jpg

tredje vistelsen i år som guld. ingen uppgradering, comfort göteborg. i min profil vill bolångt från hiss hamnade 2 meter från hissen. trasig skrivbordslampa orkar ej klaga hade redan packat upp blir nog en annnan kedja i fortsättningen.

@CLAES OSCARSSON Comfort är kedjans LCC liknande koncept och de bryr sig lite på många locations över statusfördelar.

Jag har haft många övernattningar på Clarion och min erfarenhet är att det är en helt annan nivå, och mycket bättre recognition där även för Guld. Testa gärna.

Last edited:
Alltid uppgradering på Clarion Helsinki, senast till svit från moderate double. Oftast till svit på Skt Petri i Köpenhamn oavsett bokad rumskategori. Clarion Arlanda och At Six ger oftast upgrade till bättre rumskategori automatiskt. Men i princip aldrig recognition eller upgrade på Clarion Stockholm, Clarion Amaranten, Quality Globe, Post i Gbg eller Copperhill i Åre, men ibland motvillig uppgradering om man snällt frågar. Clarion Tapto vid Karlaplan har till och med nedgraderat, likaså Quality Lapland i Gällivare. Har Nordic Choice guld och snittar på 50 nätter/år.

Toppen