Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Strawberry hotell?

Hotell: Home Hotel Majoren Skövde
Nätter: 1
Bokat: Superior enkelsängar
Fick: Deluxe dubbelrum
Status: Gold

Passade perfekt med uppgradering då familjen var med.

• Gilla
Reactions: hco
Bodde på två hotell på Arlanda under julhelgen, Comfort var bara för att bli av med dom sista bonuspoängen som jag hade.

Hotell: Comfort Hotel Arlanda Airport
Bokat: Standard (bonusnatt 5000p)
Fick: Deluxe

Fick tidig incheckning och sen utcheckning utan problem efter att jag mejlat i förväg och frågat.
Sas ingenting om uppgradering vid incheckning och jag frågade inte men jag brukar ofta få Deluxe-rum på detta hotell.

Visa bifogad bild 171098 Visa bifogad bild 171099

Hotell: Comfort Hotel Arlanda Airport
Bokat: Standard (971kr, betalat med presentkort som jag köpte med 20% rabatt så totalt betalt ca 780kr)
Fick: Deluxe
Status: Platinum

Bor inatt på Comfort igen men nu har jag blivit Platinum genom Spenns statusmatch.

Fick exakt samma rum som förra gången, rum 1133.

Skillnaden denna gång är att jag fick ta en läsk och får lite mer poäng :)

Hotell: Clarion Hotel Amaranten, Stockholm
Nätter: 2
Bokat: Standard
Fick: Superior (och liten välkomsthälsning på rummet med choklad & mineralvatten)
Status: Platinum

Exakt samma uppgradering som i höstas men nu som platinum istället för guld. Ändå nöjd med uppgraderingen och liten hälsning är alltid trevligt!

Hotell: Hobo Stockholm
Bokat: Standard Dubbel
Fick: Superior Dubbel
Rate:New Year deal 1.000 sek

Fick fråga efter uppgraderingen vid checkin. Ung kvinna i receptionen tittade mindre diskret på sin äldre kollega, som lite mer diskret nickade ok.

Samma storlek som ett standard room men 8de med utsikt över Brunkebergstorg.

Använde alla spenn jag hade från start med Spenn för att få ner priset till lite drygt 400.

Hotell: Comfort Hotel City GBG
Nätter: 2
Bokat: Standard Twin (Mecenat-alumni)
Fick: Standard dubbel hörnrum (lite större så jag tror det var en liten uppgradering)

Trevligt litet hotell med bra läge. Inte bott där tidigare.

Trots Spenn så är det bra deal med Mecenat-priset så kan inte motivera att inte bo på Comfort (när Scandic kostade mer än 500 spänn mer per natt).

Hotell: Hobo Stockholm
Bokat: Standard Dubbel
Fick: Superior Dubbel
Rate:New Year deal 1.000 sek

Fick fråga efter uppgraderingen vid checkin. Ung kvinna i receptionen tittade mindre diskret på sin äldre kollega, som lite mer diskret nickade ok.

Samma storlek som ett standard room men 8de med utsikt över Brunkebergstorg.

Använde alla spenn jag hade från start med Spenn för att få ner priset till lite drygt 400.
Lite mer om Hobo. Bra säng och fina, färgglada tofflor i rummet. Mycket bra ljudisolering. Däremot, som vanligt på Strawberry, blir hela golvet i badrummet översvämmade när man duschar. Inget problem att få sen utcheckning till 14.00.

Lite besviken på frukost som har ett bra rykte men är inte direkt annorlunda än en vanlig Comfort/Clarion förutom ris med lite toppings. Inköpt halvdan bröd och croissanter. Inget hembakat. Bara standard färdig skivad smaklöst ost. 1 jordgubbssylt, 1 apelsinmarmelad. För mig märks det att hotellet inte har sin egen restaurang eller restaurangpersonal.

De köper frukostservice från Tak, och Tak levererar nog bare minimum för att undvika klagomål. Personalen ser nog inte gästerna som deras kunder. Även på en skiten Comfort Hotel i en småstad kan man ofta hitta ett inslag på frukosten som är hemlagad och lite annorlunda av personalen som vill göra något speciellt på sitt jobb. Det saknas totalt här på Hobo/Tak.

Lite mer om Hobo. Bra säng och fina, färgglada tofflor i rummet. Mycket bra ljudisolering. Däremot, som vanligt på Strawberry, blir hela golvet i badrummet översvämmade när man duschar. Inget problem att få sen utcheckning till 14.00.

Lite besviken på frukost som har ett bra rykte men är inte direkt annorlunda än en vanlig Comfort/Clarion förutom ris med lite toppings. Inköpt halvdan bröd och croissanter. Inget hembakat. Bara standard färdig skivad smaklöst ost. 1 jordgubbssylt, 1 apelsinmarmelad. För mig märks det att hotellet inte har sin egen restaurang eller restaurangpersonal.

De köper frukostservice från Tak, och Tak levererar nog bare minimum för att undvika klagomål. Personalen ser nog inte gästerna som deras kunder. Även på en skiten Comfort Hotel i en småstad kan man ofta hitta ett inslag på frukosten som är hemlagad och lite annorlunda av personalen som vill göra något speciellt på sitt jobb. Det saknas totalt här på Hobo/Tak.
Jag har haft några vistelser på Hobo och upplevt störst variation där (At Six därefter). Frukosten hade bättre kvalitet för 2år sedan, även om urvalet redan var begränsat.

Toppen