Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Strawberry hotell?

Hotell: Comfort Arlanda
Nätter: 1
Bokat: Standard
Fick: Svit
Status: Guld
Rate: Vanlig rate men trippla poäng

Mycket trevlig uppgradering! Lite halvstruligt i receptionen men de räddade upp det fint när vi fick se rummet :)
3033e09aa9618ee03597d21a18636495.jpg
e917de84e113722b1cdca97ef0463927.jpg
6e8f8f5f883bbfd0730fbde4deaefa84.jpg

Hotell: Quality Grand Borås
Bokat: Standard rum
Fick: Superior rum. Enligt receptionen ska man inte få mer än ett steg, även om det finns ledigt vid incheckningen. Strawberry kundtjänst säger upp till deluxe. Svit kan du få om hotellet vill, men de behöver inte ge.
Status: Platinum
Rate: Bokat för poäng

Hotell: Quality Grand Borås
Bokat: Standard rum
Fick: Superior rum. Enligt receptionen ska man inte få mer än ett steg, även om det finns ledigt vid incheckningen. Strawberry kundtjänst säger upp till deluxe. Svit kan du få om hotellet vill, men de behöver inte ge.
Status: Platinum
Rate: Bokat för poäng

Alla dessa tolkningar… Jag brukar skriva i enkäten, tydligt men utan irritation. Sen kommer ett svar och därefter kan dialogen påbörjas.
Om man får en lite högre kontakt i sitt mailsvar (chef/ställföreträdare) så kan man passa på att förhöra sig om egna policys och hur det lirar mot Strawberrys kommunikation kring platinum-nivån.

Hotell: The Pier
Bokat: Standard dubbel
Fick: Superior dubbel
Rate: Poäng

Extremt professionell incheckningspersonal.
Vi blev upplysta om att vi uppgraderats till ett superior på 10:e våningen med utsikt över älv och stad.

Restaurangen, Fei imponerade inte, de kunde satsat mer på kvalité än kvantitet i sin avsmakningsmeny.
De lagar autentisk mat från de olika kinesiska köken och jag uppskattar det autentiska men det var helt enkelt inte tillräckligt bra.
Som referens kostar 28+ stora avsmakningsmeny 300kr mer än Feis…
Fei är inte ens nära i utförandet och ingen resturang som är värt ett besök.

Serveringspersonalen var bra framför allt en ur personalen utmärkte väldigt positiv och vi hade intressanta samtal om kinesisk och etnisk regional mat i allmänhet.

Hotell: Clarion Hotel Amaranten (Stockholm)
Bokat: Compact dubbel
Fick: Compact dubbel
Rate: Vanlig

Fanns tillgängliga rum i högre kategori 5 min före incheckning (vilket jag skrev i utvärderingen efter min vistelse). Checkade in 21.00 :(

Hotell: Clarion Hotel Amaranten (Stockholm)
Bokat: Compact dubbel
Fick: Compact dubbel
Rate: Vanlig

Fanns tillgängliga rum i högre kategori 5 min före incheckning (vilket jag skrev i utvärderingen efter min vistelse). Checkade in 21.00 :(
Otroligt att det finns personal som inte vill kunderna sina förmåner. Det kostar inte direkt checkin personalen någonting och de riskerar dåliga utvärderingar.

Toppen