€80?!Litet minus till hotellet att de först ville ha 80eur vid incheckning, lite oklart varför men efter att Manager tillfrågats så var det bara city tax o betala.
Du kanske har rätt. Det var ett svenskt märke i alla fall!Men kaffemaskinen var väl från Löfbergs?
Först sa hon €80 inkl city tax. "maybe bug in system", men hon ville inte riktigt ge sig när jag påpekade att det var fel. Visade att poäng dragits i appen och efter kontakt med Manager blev det mycket riktigt €8 som skulle betalas.€80?!
Du menar €8? Annars måste du klaga. Jag betalade €4/natt i city tax.
Du kanske har rätt. Det var ett svenskt märke i alla fall!
Först sa hon €80 inkl city tax. "maybe bug in system", men hon ville inte riktigt ge sig när jag påpekade att det var fel. Visade att poäng dragits i appen och efter kontakt med Manager blev det mycket riktigt €8 som skulle betalas.
Ja och jag tycker kaffet var gott, i alla fall efter en specialare som jag brukar göra utomlands när kaffet generellt brukar vara svagt - först vanlig kaffe o sen toppa upp med en espresso
Kunde du se uppgraderingen i appen innan? I så fall kommer du ihåg när det syntes? Ska bo där nu på fredag, imorgon, och ser ingen uppdatering än.Hotell: Comfort hotel Arlanda
Nätter: 1 natt
Bokat: Standard 2 enkelsängar Mecenatpris
Fick: Deluxe rum 933
Status: Platinum
And at least complimentary upgrades/upgraded room type doesn’t change the reimbursement amount paid to the hotel for an award night. In 2023 it was a flat c. 410 SEK when redeeming Strawberry points or 605 SEK when redeeming Choice Privileges points.Intressant! Priset nedbrutet, per natt, är i såfall: €36 + €4.
€36 = ungefär 410 SEK vilket skulle vara överensstämmande med det belopp som *ibland* finns i bakgrunden vid uttag av poängnätter. Det verkar vara en administrativ åtgärd hos Strawberry som vi sällan ser/märker av förutom vid vissa givna tillfällen.
Såg bara det tilldelade rumsnummret typ dagen innan och det var 933.Kunde du se uppgraderingen i appen innan? I så fall kommer du ihåg när det syntes? Ska bo där nu på fredag, imorgon, och ser ingen uppdatering än.
Tack! Ser nu att jag har 1026. Relativt högt upp så hoppas det är en uppgradering.Såg bara det tilldelade rumsnummret typ dagen innan och det var 933.