Om jag du skulle jag frågat vilken status de ser på medlemskapet. Det system som hotellen ser bokningen i är inte kopplat direkt till medlemsregistret. Istället sker någon synk och när det f-ar upp så kan du stå som nivå1 för hotellet och nivå 6 i mina sidor.Datum: 2026-07-13
Nätter: 4
Hotell: Scandic Sydhavnen
Bokat rum: Standard
Fick: Standard
Statusnivå: True (6)
Ingen recognition av status och tydligen stod jag sist i kön när det skulle fördelas rum. Det kunde antingen bli ett rum på baksidan av hotellet med utsikt till spåret in på tunnelbanadepån, ett rum på nedersta våningen precis intill hissarna, ett rum ut mot kökets ventilationsanläggning, eller ett rum högt upp på framsidan med utsikt till gatan och den tunga trafik där. Jag valde det sista alternativet. Tyvärr är inte rummen på Scandic Sydhavnen utrustat med ljudisolerade fönster så en del trafikbuller sipprar igenom,
Frukosten var ren kaos på grund av de många gäster och personal som nog hade svårt att hänga med.
Att voucher inte ingår är korrekt, men uppgradering ska man få som vid vanlig bokning.Datum: 2026-07-15
Nätter: 1
Hotell: Scandic CPH Strandpark
Statusnivå: Loyal (5)
Awardnatt, fick till svar att förmåner inte gällde då så fick ingen voucher heller. Rummet var bra ändå med utsikt över Öresundsbron och inflygningar till CPH. Fick betala 207SEK för en förbokad Uber de dryga 3km till flygplatsen.
Uber i Danmark körs av vanliga taxibilar med vanliga priser och vanliga regler. Så Uber är inte riktigt Uber som i resten av världen för det vill danska politiker inte ha.Datum: 2026-07-15
Nätter: 1
Hotell: Scandic CPH Strandpark
Statusnivå: Loyal (5)
Awardnatt, fick till svar att förmåner inte gällde då så fick ingen voucher heller. Rummet var bra ändå med utsikt över Öresundsbron och inflygningar till CPH. Fick betala 207SEK för en förbokad Uber de dryga 3km till flygplatsen.