Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Scandic?

Datum: 2025-04-24
Hotell: Scandic Continental, Stockholm
Bokat rum: Cabin (utan fönster)
Fick: Superior
Statusnivå: New Friend (Ändrades till "Loyal friend" idag i och med statusmatchningen, men det tror jag inte man visste förra veckan. :) )

Någon som bokat bonusnatt senaste tiden och som vet om förmånen om uppgradering även gäller bonusnätter?

Någon som bokat bonusnatt senaste tiden och som vet om förmånen om uppgradering även gäller bonusnätter?
Svarar mig själv.

Datum: maj
Hotell: Scandic, Landvetter
Bokat rum: Standard (Bonusnatt)
Fick: Family (med utsikt mot startbanan)
Statusnivå: Loyal friend

Fick också voucher även om personalen var lite osäker på om man skulle få det när man bokat en bonusnatt.

Hotell: Scandic, Västerås
Bokat rum: Standard
Fick: Standard
Statusnivå: True friend

Hotell: Scandic, Infra city
Bokat rum: Superior
Fick: Superior, dock på hög våning som jag önskat.

Ingen vidare utdelning, ska det vara så eller är det nått fel?
Hade som tänkt mig att man borde få hyfsade uppgraderingar, speciellt på korta vistelser med lågt bokningstryck.

Hotell: Scandic, Västerås
Fick: Standard

Hotell: Scandic, Infra city
Bokat rum: Superior
Fick: Superior, dock på hög våning som jag önskat.

Ingen vidare utdelning, ska det vara så eller är det nått fel?
Hade som tänkt mig att man borde få hyfsade uppgraderingar, speciellt på korta vistelser med lågt bokningstryck.
Min (begränsade) erfarenhet är att de är snåla trots att jag haft 1-nattare bara. En övernattning i Helsingborg där jag inte kunde byta till annat rum med dubbelsäng istället för 2 enkelsängar när jag frågade på morgonen redan. De sa att hotellet var fullt men vill minnas att det fanns rum att boka.

En annan gång i Göteborg blev jag visserligen uppgraderad men det var efter att mitt första rum luktade konstigt och när jag skulle byta aktivt frågade om uppgradering som de först ville ta betalt för innan jag påpekade att det väl ingår på min medlemsnivå. Den här gången var hotellet definitivt inte fullbokat.

Hotell: Scandic, Tromsö
Fick: Junior suite

Bodde dessutom 1 natt i Scandic Narvik, Harstad och Svolvaer men utan uppgraderingar (i Svolvaer fanns det nog inga rumstyper att uppgradera till)

Datum: Maj
Hotell: Haymarket
Bokat rum: Spacious Double
Fick: Hay Junior Suite

Kombinerar Amex dinner med staycation och första natten på Scandic sedan samarbetet lanserades. Helt ok hittills :)

Nätter: 2
Hotell: Scandic Linköping Väst
Bokat rum: Standard dubbel
Fick: Standard dubbel
Statusnivå: Loyal friend (EBG match)

Tog poäng istället för voucher. Ska se hur mycket poäng det här blir totalt. Första vistelse efter status match.

Toppen