Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Bodde på nya Radison Blu i Uppsala förra helgen, var på återträff med min gamla nation och hittade ett standardrum för 742 kr.
Blev uppgraderad till rum på översta våningen med en för helgen totalt oanvändbar balkong (ösregn). Dessa rum har öppen planlösning mellan badrum och sovrum, och bara en skjutdörr i glas att stänga antingen dusch eller toa med. Funkar utmärkt om du är ensam, men reser du med sällskap eller hoppas på hugg på kvällen tror jag att standardrummen är bättre. Standardrummen är faktiskt större också, men saknar balkong.

Frukttallrik och mineralvatten fanns på rummet när jag kom upp, och receptionisten beklagade att hon inte kunde ge mig ett businessrum eller juniorsvit, men hotellet var fullbokat. Bra frukost, men lite trång och rörig matsal. Sköna sängar och möjlighet att beställa andra sorters kuddar om man ville. Standardsaker i badrummet.

Bra hotell på det hela taget, särskilt till det priset, och men kampanj och guldbonus gav det typ 7000 CC-poäng.

Bodde på nya Radison Blu i Uppsala förra helgen, var på återträff med min gamla nation och hittade ett standardrum för 742 kr.
Blev uppgraderad till rum på översta våningen med en för helgen totalt oanvändbar balkong (ösregn). Dessa rum har öppen planlösning mellan badrum och sovrum, och bara en skjutdörr i glas att stänga antingen dusch eller toa med. Funkar utmärkt om du är ensam, men reser du med sällskap eller hoppas på hugg på kvällen tror jag att standardrummen är bättre. Standardrummen är faktiskt större också, men saknar balkong.

Frukttallrik och mineralvatten fanns på rummet när jag kom upp, och receptionisten beklagade att hon inte kunde ge mig ett businessrum eller juniorsvit, men hotellet var fullbokat. Bra frukost, men lite trång och rörig matsal. Sköna sängar och möjlighet att beställa andra sorters kuddar om man ville. Standardsaker i badrummet.

Bra hotell på det hela taget, särskilt till det priset, och men kampanj och guldbonus gav det typ 7000 CC-poäng.

Jag har varit lite undrande om det verkligen fanns skäl att bygga 185 rum i Uppsala. Intressant och kul (dock inte för dig) att höra att satsningen verkar lyckad!

Bodde förra veckan på vad jag trodde var Radisson Lexington i N.Y. Det visade sig att Radisson
just sålt hotellet som numera bara heter Lexington. Rätt sunkigt hotell och gratis WiFi på rummen
var borttaget. På rummet kostade det trådlösa USD18 per dygn men i lobbyn var det forfarande
gratis.

Bodde också fyra nätter på Park Inn Berlin Alexanderplatz för en vecka sedan, fick uppgradering (nåja) till rum med utsikt, generös välkomstgåva på rummet (en flaska vin, fruktkorg och choklad) och incheckningspersonal som var väldigt mån om att jag skulle ha det bra (det märktes tydlig skillnad då vi var totalt sju personer som checkade in).

Bodde också på Park Inn Alexanderplatz förra veckan. Fick hörnrum med bra utsikt och liknande välkomstgåva. Väldigt nöjd med det och hur Club Carlson fungerar smidigt överhuvudtaget. Dock smått kaotiskt i receptionen trots god bemanning och ingen separat kö för elit-medlemmar - vilket kanske borde gå att ordna. En mindre bra sak var concierge'en som skickade mig till andra sidan stan, och mer eller mindre ett knattedisco, efter att jag frågat om tips på en bra nattklubb. Egentligen borde jag ha tagit upp det eftersom det var både olämpligt agerande och kostade mig en hel del taxipengar.

Bodde också på Park Inn Alexanderplatz förra veckan. Fick hörnrum med bra utsikt och liknande välkomstgåva. Väldigt nöjd med det och hur Club Carlson fungerar smidigt överhuvudtaget. Dock smått kaotiskt i receptionen trots god bemanning och ingen separat kö för elit-medlemmar - vilket kanske borde gå att ordna. En mindre bra sak var concierge'en som skickade mig till andra sidan stan, och mer eller mindre ett knattedisco, efter att jag frågat om tips på en bra nattklubb. Egentligen borde jag ha tagit upp det eftersom det var både olämpligt agerande och kostade mig en hel del taxipengar.

Jag håller med dig om både det bristande kösystemet och conciergens insatthet (i second hand-shopping i vårt fall). Vilken klubb skickade hen dig till?

Jag håller med dig om både det bristande kösystemet och conciergens insatthet (i second hand-shopping i vårt fall). Vilken klubb skickade hen dig till?

Haha, det var två concierges som efter noggrant övervägande skickade mig till "Q-Dorf" på Joachimstaler Straße, vid Kurfürstendamm. När jag kommer dit är det duggregn, 100 m kö, och garanterat ingen över 17. Jag knatade över till närbelägna Hôtel Concorde och snackade med deras concierge...som inte bara tyckte att "nattklubbstipset" var kvällens skämt men också väldigt udda med tanke på Park Inn's profil och att Prenzlauer Berg torde ha mer att erbjuda än det aktuella området. Även om jag var kallt sinnad redan innan jag åkte dit blev jag faktiskt lite förvånad. Det kanske inte är samma tema varje kväll, men jag tror jag väntar med att undersöka det ytterligare. Lesson learned :p

Tyvärr har mycket hänt under senaste 5 åren. Jag bytte rum 2 gånger med min resesällskap och den här bilden är från det sista. Här kommer bilden om markisen som var trasig... :(

Ja, rummen i Rom var sådär, men takpoolen var grymt skön att ha i juli. För 2-4-1 eller 4-4-2-pris är det fortfarande en bra deal, IMO.

Radisson Blu Portman i London 2 dagar denna veckan - skit, kalla rum, ACn låter som en traktor, fönster som läcker och känns som de är öppna, hotellet kunde inte ens få fram en nätverkskabel då jag hade problem med mitt trådlösa..
inte heller någon uppgradering trots guld.

Radisson group hotell tråd

Checkade precis in på Blu Arlandia, bor för poäng och fick ett businessclass-rum, har dock ingen guldstatus hos club Carlson, men bor alltid här när ja reser.
Är det vanligt att man uppgraderar awardrum?
Bor här på söndag igen, får se i'm det blir samma lycka då!

Toppen