Platinum sen flera år tillbaka.
När jag bor i tjänsten så är det helt meningslöst med en svit tycker jag, så jag tar alltid de rum jag blir tilldelad. Dvs gör ingen grej av det, har nästan 100% uppgradering till BC eller Juniorsvit utan att ta upp det. I Göteborg så ber jag om att bli nedgraderad till BC i de fall jag fått bättre rum, för att komma åt loungen.
När jag reser privat, då kan jag vara en irriterande platinum gäst. Jag säger rakt ut att jag vill ha svit eller så har jag mailat innan.
Polen i Augusti, de nekade uppgradering. Hade bokat två rum för 4 grabbar, ville ha en uppgradering till svit så vi kunde parta lite på rummet med våra polska vänner.
Gick absolut inte att uppgradera ena rummet, förklarade för receptionist att detta inte var en diskussion hon och jag skulle ha och ville prata med manager. Manager var inte tillgänglig, så jag sa att vi kommer tillbaka kl 1500 för incheckning och att jag då ville prata med manager. Klockan 1500 vinkade hon fram mig och bad om ursäkt, självklart skulle jag som Platinum få sviten när den var ledig. Managern hade varit tydlig mot henne sa hon..
USA, Budapest och London privat utöver Polen i år. Och jag har varit nöjd med alla rum och behövt vara tydlig vid några få tillfällen.