Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Radisson Mogan 7 nätter 3 vuxna+ 1 barn

Bokat: Superior rum 35m2

Erhöll: Premium rum 39m2 på 4e våningen. Är ett snarlikt rum som superior men lite större, med Nespressomaskin och bättre utsikt.

Inget välkomstkort, men fick 4 glasflaskor vatten (tror alla får det) samt fruktfat och en flaska rödvin efter en stund av room service.

Status: RRG

Radisson Blu Carlton Bratislava, 2 nätter 2 vuxna + 1 barn

Bokat: Superior Square view 33m2

Erhöll: Suite Historical Theater View 75m2 med stor terass med stenbalustrad ut mot torget (det finns bara ett sådant med terass).

Det var i slutet av Juli. Rätt mäktigt att sitta och dricka några öl ute på terassen i värmen!

Erhöll: Premium rum 39m2 på 4e våningen. Är ett snarlikt rum som superior men lite större, med Nespressomaskin och bättre utsikt.

Inget välkomstkort, men fick 4 glasflaskor vatten (tror alla får det) samt fruktfat och en flaska rödvin efter en stund av room service.

Hur är hotellet? Har kikat på att boka det vid tillfälle

I korthet kan jag rekommendera Radisson Mogan, speciellt för barnfamiljer (som mig själv). Bra storlek på rummen, bra utbud på frukosten, middagsbuffén är också bra. Mycket aktiviteter för barn med pooler och barnklubb. Lite seg service när man behöver något från receptionen. Jag skrev en hotellrecension här på forumet när jag bodde här sist.

Hur är hotellet? Har kikat på att boka det vid tillfälle
Jag har skrivit om Puerto de Mogan här:
Tipsa mig på bra boende i Las Palmas | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Jag var på hotellet och åt frukost första morgonen när de hade öppnat. Då var det av förklarliga skäl ganska tomt, en kabinbesättning med två vänner till familjen hade blivit placerade där över natten och vi sprang på varandra vid frukost av en ren slump. Fick också en privat guidad visning av hela anläggningen efter frukosten då vi återkommit till Mogan genom åren och följt hotellet byggas. Vi har återkommit främst för att det är en så väldigt charmig liten fiskeby!

Hotellet är en tämligen stor anläggning med flera pooler och allt man rimligen kan förvänta sig. Själv rekommenderar jag boende i lägenheterna nere vid hamnen som man hyr av familjen Dennehy's, dessa är betydligt charmigare. Har man barn förstår jag att barnklubben på hotellet är lockande och matbuffén. Hotellet ligger på så sätt i dalen att man har morgonsol, som når Mogandalen runt 9 på morgonen och sedan försvinner solen bakom berget ganska tidigt på eftermiddagen och lämnar då stora delar av hotellet i skugga. Lägenhetshotellet Cordial Mogan Valle som jag skrivit om tidigare ligger bättre då det ligger utmed motsatt bergsvägg, visserligen kommer här ingen morgonsol men man får eftermiddagssol och alla solnedgångar! När solen har gått ned blir det snabbt kyligt i dalen.

Radisson Arlandia, Arlanda

Ankomst lite innan midnatt.
Bokat: 2 standard rum 15-20m2

Erhöll: 2 Premium rum 25m2 (jag frågade vid utcheckningen vilket rum jag fått och fick svaret "business class rum", men det rummet finns inte på hemsidan, men Radisson Skycity har döpt om sina Business class rum till Premium så antar att det är samma här)

Välkomstbrev + choklad Hallonbräck 30 gram (inget vatten på flaska, även om det inte behövs i Sverige)

Status: RRG[/QUOTE

Hur skulle du säga att det hotellet är? Har sneglat lite på det.

2018-10-28--2018-11-09

Repris. Förhoppningsvis fler då Jag blir här till Lucia.

Radisson Blu Waterfront.

Bokat: Standardrum.

Erhöll: Business Class. Välkomstkort samt fruktfat och vatten.

Status: RRG på väg mot RRP.

Supertrevligt mottagande.

Hur skulle du säga att det hotellet är? Har sneglat lite på det.
En vecka är lagom att bo där med halvpension. Efter det skulle maten blir lite långtråkig. Det finns aktiviteter för barn som barnklubb, barnpool och minidisco så det är perfekt för familjer. Kvällsunderhållningen är ingen höjdare. Rummen är trevliga och bra storlek på. Som Radisson guld medlem fick jag uppgradering och välkomstgåva. Jag kommer nog åka dit igen om något år, men inte under högsäsong för i januari är priset 50 % högre jämfört med slutet på oktober när vi bodde.

Toppen