Riktigt läckert.
Ett besök ligger på listan att göra nästa år
Vad du än gör, så försök inte ta en UberX från BKK hit ner... Det går att boka i appen och priset blir upp till ca 1.500 Baht. Bara det att ingen vill köra dit. Två chaufförer vägrade. En för att hon bara kör i Bangkok och den andre för att han skulle hämta sin fru kl 19 och inte skulle vara tillbaka tills dess ifall han körde mig. Eventuellt kanske Uber Black hade kunnat köra, men då pratade vi 4.000 Baht.
Försökte då med Hua Hin Taxiservice, vad de nu hette, för 1.900 Baht. Men de var fullbokade de nästa två timmarna.
Då tänkte jag ta bussen 16:30 istället men den turen blev inställd och nästa gick kl 18.
Ställde mig då i vanlig taxikö, vilket innebär ett könummer till en viss numrerad taxiplats. Efter 40 min hade det ännu inte kommit nån taxi. Ny lapp och denna gång plats 1, vilket var längst bort. Glömde en kasse med mobilladdare mm då när jag åkte.
På kölappen står taxiförarens namn och mobilnummer. Vilket är bra att ha när man glömmer saker i bilen. Men det hade jag tydligen inte gjort.
Efter 2,5 h var vi framme. 3.000 Baht gick det på, vilket reddes ut innan avfärd. Försökte pruta ner till 2.000 efter inrådan från kompis som har thailändsk flickvän, men se det gick inte det.
EDIT: Och bara det att dagen inleddes med att jag höll på att missa flyget Singapore-Bangkok, det är en helt annan story... Behöver inte säga att det blev en tidig kväll, va?