Brukar inte bidra så mycket i denna tråd, men nu tänkte jag göra det. Är alltså Concierge medlem.
5-7.7 Waterfront, hade bokat en 2-4-1 och blev uppgraderad till ett Businessrum med fin vy. Bästa frukt-/chokladkorgen jag sett på en Radisson någonstans. Early check-in var inget problem. Enda minuset för löjligt dyr parkering, men en nice touch var en liten påse med bilar-godis i bilen då jag fick den tillbaka. 15% rabatt på maten på RBG grill, som tyvärr var en besvikelse.
9-12.7 Scandinavia Göteborg. Cash + points, fick en rejäl uppgradering till en enorm corner suite. Verkligen skönt med plats då vi hade barnvagn etc med oss. Löjligt liten och dålig fruktkorg (typ ett päron och en klase vindruvor) samt en liten flaska vatten. Parkeringen var full så vi fick parkera på P-City runt hörnet, vilket inte var ett problem. Alla verkade äta frukost mellan 9.30 och 10.30 så det var svårt att få plats.
13-14.7 Royal Park Stockholm. Jag vet inte om det var en uppgradering, men vi fick ett litet rum på högsta våningen. Ett gäng killar som checkade in samtidigt som vi (hela hotellet visade sig vara bokat av Iron Maiden fans) blev högljutt uppgraderade till ett superior rum, även det på sjunde våningen. Först ingen fruktkorg eller annan present heller. Jag tog en joggingrunda i Haga-parken och under tiden hade de ringt från receptionen (kanske pga att jag frågat om late check-out) och sade att man missat min Guld-status (sic!) och att jag kunde få en fruktkorg. Skulle jag hämta den eller skulle den levereras till rummet? Leverans, tack hade frun svarat. Två timmar senare plockade vi upp den lilla fruktkorgen själva från receptionen. Jag passade på att fråga om vi kanske missat en uppgradering också? "Du fick ju fruktkorgen då du är VIP". Billig parkering, och 15% rabatt "för Guld-kunder" på restaurangen. Restaurangen hade bra mat men eländig service.