Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Jag ska bo där till helgen, har fått flera mail kring att välja rum. Vad hade du för strategi här, valde du rum?

Någon som har koll på om man köper uppgradering kan lyckas få ytterligare up som VIP? Eller vad ska man ha för strategi?

Väljer aldrig rum innan. Jag kollar i appen om något kan skönjas där, brukar komma senast samma förmiddag som incheckning. Ibland dagen innan. Är det snålt kan man alltid höra vid incheckning vad de kan erbjuda för uppgraderingar eller tillgång till lounge. Bäst är förstås att bo ofta.

Julen var dock väldigt lugn på hotellet, min generella uppfattning är att detta hotell nästan alltid har hög till mycket hög beläggning.

Hotell: Radisson Collection Hotel, Magdalena Plaza, Sevilla
Bokat: Collection Superior
Fick: Junior suite
Antal nätter: 1
Rate: Prepaid - Members only - Premium - App only - Discount Booster
Status: VIP
När: Januari
Övrigt: Riktigt trevligt hotell med utmärkt läge

Hotell: Radisson Blu Scandinavia Göteborg
Bokat: Standard
Fick: Suite - Two Bedrooms - Balcony - 2 Kings
Rate: Flexible Members Only - Premium - App Only - Discount Booster
När: Januari 2026

Galet stort rum med två sovrum, badrum och ett vardagsrum. Lite märkligt dock att loungen inte ingår vilket den gjorde senast när jag fick ett vanligt executive room.

Lounge ingår i executive och ingår om du uppgraderas från ett executive. Men tillgången är baserad på det rum du bokade från början, inte det uppgraderade.
Det köper jag men som jag förstår det så ingår inte lounge om jag bokar en two bedroom suite från början heller. Däremot ingick det när jag uppgraderades till executive room men det kanske det inte skulle egentligen?

Det köper jag men som jag förstår det så ingår inte lounge om jag bokar en two bedroom suite från början heller. Däremot ingick det när jag uppgraderades till executive room men det kanske det inte skulle egentligen?
Håller med, det är lite konstigt där. Exec lounge ingår bara I topp nivå sviterna inte de andra.

Och stämmer, enigt reglerna skulle du inte få lounge vid upgrade till exec room. Men du kanske fick det som kompensation för att ser inte fanns något bättre att uppgradera till.

Hotell: Radisson Park Plaza Wangfujing, Beijing
Bokat: Deluxe room
Fick: Plaza Club room
Rate: Pay at the hotel - Members only - Premium - App only - Discount Boost
När: Januari
Övrigt: Enda skillnaden med uppgradering är att rummet är på högsta våningen och ger tillgång till Club lounge. Men den har dom stängt.

Hotell: Radisson blu Beke Budapest
Bokat: standardrum
Fick: Suite
I appen stod det premium room men resultatet blev bättre. Kanske inte den finaste sviten (inte badkar i något av de två badrummen) men för 80 euro duger det utmärkt. Två flyg till och så borde 15000 poäng ticka in.
20260202_185844.jpg

Toppen