Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Är nu på Radisson Blu Riverside i Göteborg.
Fick rum på plan 10, dock ingen uppgradering vad jag tror...
Rummet ser ut som det jag hade sist, fast spegelvänt.
Handskrivet välkomstbrev, en flaska mineralvatten samt choklad fanns på bordet då jag kom in i rummet.
Jag och en kollega åt sedan i restaurang Gökboet. Han tog burgaren och jag räkmackan. Smakade bra. Drack en Dry Martini, lite Ocean Glenn Nr. 5 samt två bourbons.
Imorgon blir det en sväng upp till relaxen för lite bubbelpool:ing.

Attachments

• ForumRunner_20131216_000101.png
    ForumRunner_20131216_000101.png
    {memory} MB · Visningar: 390
  • ForumRunner_20131216_000159.png
    ForumRunner_20131216_000159.png
    {memory} MB · Visningar: 399
  • ForumRunner_20131216_000238.png
    ForumRunner_20131216_000238.png
    {memory} MB · Visningar: 393
  • ForumRunner_20131216_000343.png
    ForumRunner_20131216_000343.png
    {memory} MB · Visningar: 385
  • ForumRunner_20131216_000507.png
    ForumRunner_20131216_000507.png
    {memory} MB · Visningar: 406
  • ForumRunner_20131216_000603.png
    ForumRunner_20131216_000603.png
    {memory} MB · Visningar: 391
Last edited:
Och då var det bytt till Radisson Scandinavia!
Fick nog ett större rum än det jag bokat, om än inte Businessrum.
Bord med soffa och fåtölj och en rejäl dubbelsäng.
Detta blir stay no. 30 för i år!

Kom just hem från en helg i Amsterdam, med boende på Radisson Blu. Vi hade bokat ett superior-rum, fick ingen uppgradering. Däremot fick vi frukost utan kostnad, något som jag är rätt säker på att det inte ingick i orginalbokningen. Jag är CCG , frukosten är ju annars en platinumförmån. Dock ingen welcome gift på rummet.

EDit: concierge menar jag då, blandar ihop alla namnen ibland :rolleyes:

Last edited:
Kom just hem från en helg i Amsterdam, med boende på Radisson Blu. Vi hade bokat ett superior-rum, fick ingen uppgradering. Däremot fick vi frukost utan kostnad, något som jag är rätt säker på att det inte ingick i orginalbokningen. Jag är CCG , frukosten är ju annars en platinumförmån. Dock ingen welcome gift på rummet.

Det är på vissa hotell ofta det bjuds på frukost till CCG. Det är då man trycker det är tråkigt att man har concierge status.

Har dock aldrig hört talas om Platium, är det någon hemlig nivå likt Pandion? ;)

Jag blev för övrigt inte uppgraderad på Royal Viking. Måhända berodde det på att dom hade datastrul då jag checkade in. Dom prickade manuellt mot en utskriven lista och drog en gammaldags slip på mitt Amex...

Avverkar just mitt 29:e stay. Är det värt att trycka in ett stay till före jul? Du låter ofta besviken på den svarta nivån...

Det är det väl värt, för fler som har korten desto mer vet personalen om dem ;)

Du kan ju hänga med till Malta i maj nästa år så blir det ännu fler där med Conciege kort :)

Last edited:
Jag blev för övrigt inte uppgraderad på Royal Viking. Måhända berodde det på att dom hade datastrul då jag checkade in. Dom prickade manuellt mot en utskriven lista och drog en gammaldags slip på mitt Amex...

De tre sista gångerna jag bott på Royal viking har det blivit uppgradering till Royal Suite (2-4-1, MD80 eventet), Junior Suite (tor-fre, träffen på Monks) samt ingen uppgradering alls sist (2-4-1, julbordet på grand).

Så det varierar en del hur det går med uppgraderingar, beror antagligen en del på bokningsläget och lite slump vilka de uppgraderar till vad. Det kan vara ganska många med conciege och guld kort en natt.

Avverkar just mitt 29:e stay. Är det värt att trycka in ett stay till före jul? Du låter ofta besviken på den svarta nivån...

Det är det väl värt, för fler som har korten desto mer vet personalen om dem ;)

Du kan ju hänga med till Malta i maj nästa år så blir det ännu fler där med Conciege kort :)

CCCC - Club Carlson Concierge Conference... ;)
Ska bli kul att se eventuella reaktioner på alla svarta kort.

Man får ju faktiskt mera poäng som CCC - icke att förkasta.
75% bonus på rum och mat samt 3.000 i bokningsbonus.

Kl 14 idag ska jag checka ut från stay no. 30 här i Göteborg...

Toppen