Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Lite OT men tänkte kolla på hur chanserna ser ut med att bli uppgraderad. Jag har ett CCG genom AMEX med 0 stays. Jag har bokat över nyår i Gdansk (30/12-2/1) och vi är 4 pers. Just nu har jag bokat ett "One bedroom suite" och det finns en presidential suite men det känns inte som att oddsen är på min sida. Några tips kanske?

Lite OT men tänkte kolla på hur chanserna ser ut med att bli uppgraderad. Jag har ett CCG genom AMEX med 0 stays. Jag har bokat över nyår i Gdansk (30/12-2/1) och vi är 4 pers. Just nu har jag bokat ett "One bedroom suite" och det finns en presidential suite men det känns inte som att oddsen är på min sida. Några tips kanske?

Jag spekulerar helt fritt här...

Jag har vid de flesta tillfällen bokat standardrum och i princip alltid uppgraderats ett hack. Minst.

Vid de tillfällen jag bokat något annat, exempelvis familjerum, har jag fått det jag bokat.

Gissar att det önskade boendet premieras och att sannolikheten till uppgradering är som störst om det bokade är standard.

Mitt tips är att vara en god kund (helt övertygad om att det står mer om mig vid ankomst än jag vet) och att vid önskemål om uppgradering meddela hotellet i förväg och vänligt be om uppgradering.

Jag brukar ange "Very special anniversary" som anledning. Möjligen är jag i systemet noterad som "idiot som alltid har special anniversary - men lönsam". Reser enbart privat vilket för mig innebär ca 25-35 nätter per år.

Vi har bott två gånger på Park Inn, Kaunas. Båda gångarna bokade vi standard rum och fick uppgradering till junior suite. Som guldmedlem fick jag en burk fikonmarmelad, en lagrad ost (typ parmesan, men lokalt producerad), 2 äpplen och en flaska mineralvatten.

Jag är CCC och typ hälften av gångerna ligger kortet inlagt vid incheckning. Andra fallen visar jag vid incheckning.
I de fall kortet ligger inlagt så får jag en present på rummet samt uppgradering. I de andra fallen bara uppgradering.

Men det händer nästan aldrig att de kommenterar min status och säger att idag har vi uppgraderat dig, eller kul att du är CCC.
Senast idag Radisson Malmö, kortet inlagt checkar in och får nyckeln. Uppgraderat rum och sen en knack på dörren med present.
Hur är det med er andra, brukar de kommentera CCC och berätta att de uppgraderat?

Oftast inga kommentarer i Norden.
Men utomlands hänser det ofta att de tackar :)
Endast ett hotell jag frekvent besöker som ej får med kortet när man bokar online, men uppgraderingen brukar de lösa. Får dock alltid retroregga även om jag visar dem kortet, vilket jag tycker är dåligt!

Jag är CCC och typ hälften av gångerna ligger kortet inlagt vid incheckning. Andra fallen visar jag vid incheckning.
I de fall kortet ligger inlagt så får jag en present på rummet samt uppgradering. I de andra fallen bara uppgradering.

Men det händer nästan aldrig att de kommenterar min status och säger att idag har vi uppgraderat dig, eller kul att du är CCC.
Senast idag Radisson Malmö, kortet inlagt checkar in och får nyckeln. Uppgraderat rum och sen en knack på dörren med present.
Hur är det med er andra, brukar de kommentera CCC och berätta att de uppgraderat?

Oftast inga kommentarer i Norden.
Men utomlands hänser det ofta att de tackar :)
Samma erfarenheter.

Förutom en stay på Scandinavia i Köpenhamn. När damen vid incheckningen glatt slog upp reservationen och sedan fick ögon stora som tallrikar och sade "Club Carlson Level Four???" och kallade till sig en supervisor för att fråga hur on skulle göra (som bekräftade att jo, jag skulle ha sviten som stod som uppgradering). Förvånande delvis för att det kan inte vara jätteovanligt med CCC på det hotellet....

Annars är det vanligast i Norden med en kort bekräftelse "club carlson kortet är inlagt" eller möjligen "guldkortet är inlagt" (även som CCC..).

Förutom på de hotell man bor frekvent på. Royal Viking var otäckt bra på detta när jag bodde där som mest för tre-fyra år sedan.
Helt klart. När jag hade fler nätter än jag ville ett år på Scandinavia i Göteborg t.ex. så blev jag hälsad välkommen av en från frontdesk staff på väg hem på gatan utanför hotellet..

Samma erfarenheter.

Förutom en stay på Scandinavia i Köpenhamn. När damen vid incheckningen glatt slog upp reservationen och sedan fick ögon stora som tallrikar och sade "Club Carlson Level Four???" och kallade till sig en supervisor för att fråga hur on skulle göra (som bekräftade att jo, jag skulle ha sviten som stod som uppgradering). Förvånande delvis för att det kan inte vara jätteovanligt med CCC på det hotellet....

Jag har bott på det hotellet som CCC utan uppgradering så du hade tur säger jag.

Toppen