Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Ronnie W

Ny medlem
Waterfront Stockholm. Bokat standardrum, fick BC-rum på 15:e våning med en härlig utsikt. Att de konsekvent ej uppgraderar stämmer ju inte. Är CCG. Blev hälsad välkommen tillbaka vid incheckning och fick en mycket trevlig välkomstgåva, med frukt,godis, choklad och vatten. Nöjd!
 

Attachments

  • IMG_3607.JPG
    IMG_3607.JPG
    105,7 KB · Visningar: 239

Protein48

Medlem
Hustrun med väninna fick för sig att prova på frukost/brunch på Radisson Waterfront, Stockholm. Efter att ha förklarat för min bättre hälft att CCG eventuellt skulle ge 15% rabatt frågade hon lite diskret om just detta i receptionen. Efter att ha visat kortet för personalen, vilken bekräftade att 15% gällde, blev dem ombedda att vänta 2 minuter vid baren (naturligtvis med en varsin cappuccino). Därefter blev de eskorterade, förbi kön där samtliga (övernattande gäster) väntade på bord, till ett ledigt bord.

Tycka vad man vill om att icke övernattande gäster får förtur till frukosten när hungriga hotellgäster står och stampar för att få komma fram till äggröran men uppenbarligen har ett CCG sina förmåner:).
 

jerixon

Medlem
Radisson HC Andersen Odense.
Uppgraderad från billigaste rum till Businessclass. Fruktfat, juice och mineralvatten samt 100dkk voucher i restaurang/bar som välkomstgåva.
Är CCC
 

D100

Medlem
Är nyfiken på era erfarenheter att få uppgradering vid poängnätter, jag har precis checkat in på ett av Park Plaza hotellen in London, såg igår kväll att det fanns rum ledigt i högre nivåer men när jag checkade in idag så var hotellet fullbokat och ett par timmar sedan så tittar jag igen och det finns minst ett rum ledig i samtliga kategorier vilket är förvånande. Känner mig lite lurar även fast uppgradering är inte garanterad som CCC men det ändå en av anledningarna som att lägger så många nätter hos dom.

Dom kanske har friskrivit sig i villkoren rörande detta men ändå så känns det väldigt tråkigt.
 

jerixon

Medlem
Ska undersöka på Söndag när jag checkar in på första frinatten för året.
Däremot konsekvent uppgraderad sedan CCC även på 2 for 1 stays osv.
Jag brukar vara ganska hård när jag frågar om uppgraderingen och ibland även påpeka om det finns lediga rum som jag ser i högra kategorier.
Dock är jag inte alls säker på vad det står i villkoren om rewards nätter om jag ska vara ärlig, så vore kul om fler som nyttjat points nätter kan uttala sig :)


Är nyfiken på era erfarenheter att få uppgradering vid poängnätter, jag har precis checkat in på ett av Park Plaza hotellen in London, såg igår kväll att det fanns rum ledigt i högre nivåer men när jag checkade in idag så var hotellet fullbokat och ett par timmar sedan så tittar jag igen och det finns minst ett rum ledig i samtliga kategorier vilket är förvånande. Känner mig lite lurar även fast uppgradering är inte garanterad som CCC men det ändå en av anledningarna som att lägger så många nätter hos dom.

Dom kanske har friskrivit sig i villkoren rörande detta men ändå så känns det väldigt tråkigt.
 

Alster

Medlem
Ska undersöka på Söndag när jag checkar in på första frinatten för året.
Däremot konsekvent uppgraderad sedan CCC även på 2 for 1 stays osv.
Jag brukar vara ganska hård när jag frågar om uppgraderingen och ibland även påpeka om det finns lediga rum som jag ser i högra kategorier.
Dock är jag inte alls säker på vad det står i villkoren om rewards nätter om jag ska vara ärlig, så vore kul om fler som nyttjat points nätter kan uttala sig :)

Som CCG har jag utnyttjat frinätter på två olika Radisson Blu hotell i år. Vid båda tillfällena sa de att det var helt fullt, men att de alltid annars uppgraderar till business class rum. Slump?
 

pswe

Medlem
Ska undersöka på Söndag när jag checkar in på första frinatten för året.
Däremot konsekvent uppgraderad sedan CCC även på 2 for 1 stays osv.
Jag brukar vara ganska hård när jag frågar om uppgraderingen och ibland även påpeka om det finns lediga rum som jag ser i högra kategorier.
Dock är jag inte alls säker på vad det står i villkoren om rewards nätter om jag ska vara ärlig, så vore kul om fler som nyttjat points nätter kan uttala sig :)
Är CCC sedan flera år. Har vid samtliga poängbokningar fått bättre rum än bokat, vanliga välkomstmeddelandet och vid behov frukost för samtliga i rummet.
 

TjudöBoy

Medlem
Radisson Blu, Yas Island Abu Dhabi. Poäng+pengar å uppgraderad från billigaste till Superior sea view room med stor balkong, frukt tallrik samt massor med vatten (6 flaskor) efter att jag frågade reception om kranvattnet gick att dricka!? :)CCG
IMG_6302.JPG
 

jerixon

Medlem
Radisson Blu Malmö.
Billigaste rum till Businessclass rum.
Alltid trevlig personal och maten igår smakade bra. Gillar att man kan beställa omeletter osv till frukost :)
CCC
 
Toppen